Program Samsung Solve for Tomorrow jest skierowany do uczniów. Jak czytamy na stronie internetowej, jego celem jest "rozwijanie kompetencji przyszłości i budowanie poczucia sprawczości w pokoleniu nastolatków i młodych dorosłych". W ramach SSfT zorganizowano też konkurs, do którego finału zakwalifikowali się m.in. uczniowie z Lublina.
W lubelskiej grupie są: Karina Muszyńska, Krzysztof Pochwatka i Szymon Matys. To uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych w Lublinie. Napisało o nich Polskie Radio Lublin.
Ich aplikacja to SafeCrosswalk, który ma poprawić bezpieczeństwo na drogach. SafeCrosswalk to po angielsku bezpieczne przejście dla pieszych. Jak będzie działać? Osoby, które akurat korzystają z telefonu, po zbliżeniu się do pasów usłyszą sygnał dźwiękowy. Ekran zgaśnie, a na nim pojawi się komunikat "Uwaga, przed tobą jest przejście".
Czytaj także: Smog w Mapach Google. Aplikacja pokaże jakość powietrza
"W każdym nowym telefonie wbudowany jest żyroskop, który wykrywa, w jakiej pozycji znajduje się smartfon. Komunikat będzie się pojawiał tylko i wyłącznie wtedy, gdy będziemy chcieli przejść przez jezdnię" – wyjaśnił Szymon Matys, cytowany przez PRL. Krzysztof Pochwatka przyznał, że w tworzeniu prototypu aplikacji wspierają ich nauczyciele informatyki oraz specjaliści z firmy, która organizuje konkurs dla uczniów.
Bez względu na to, czy wygramy, czy nie, po zakończeniu konkursu aplikacja zostanie przekazana na rzecz organizatora, który będzie mógł skierować ją na rynek. Mamy nadzieję, że gdy to się stanie, aplikację pobierze jak najwięcej ludzi. Przypuszczamy, że jej wypuszczenie na rynek nie powinno zająć dłużej niż pół roku.
W innym artykule w INNPoland również pisaliśmy o bezpieczeństwie drogowym. Polaków zaangażowano do realizacji europejskiej Wizji Zero. W przesłanym do nas komunikacie prasowym Aptiv informował, że od połowy 2022 roku wszystkie nowe samochody muszą być wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa.
W ramach WZ przewidziano blisko 30 rozwiązań, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa oraz zmniejszenie liczby ofiar wypadków drogowych. Do prac nad nimi zaangażowano polskich inżynierów z Centrum Technicznego Aptiv w Krakowie.
Nowe rozwiązania pozwolą na: