W Unii Europejskiej od połowy 2022 r. na rynek będą wprowadzane tylko samochody z nowymi systemami bezpieczeństwa. Nad ich tworzeniem pracują również polscy inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Aptiv.
Reklama.
Reklama.
Od połowy 2022 r. wszystkie samochody, które zostaną wprowadzone na rynek Unii Europejskiej, będą musiały być wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa
Nad systemami pracują również polscy inżynierowie z Centrum Technicznego Aptiv w Krakowie
Jednym z nowych rozwiązań będzie funkcja automatycznego hamowania
Polacy z Aptiv tworzą nowe systemy bezpieczeństwa
W przesłanym do INNPoland komunikacie prasowym Aptiv informuje, że od połowy 2022 roku wszystkie nowe samochody muszą być wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Wymóg będzie obowiązywał na rynku całej Unii Europejskiej.
Powstanie blisko 30 rozwiązań, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa oraz zmniejszenie liczby ofiar wypadków drogowych. Do prac nad nimi zaangażowano polskich inżynierów z Centrum Technicznego Aptiv w Krakowie. Pomagają zmotoryzowanej Europie zrealizować Wizję Zero.
Według planu nowe rozwiązania pozwolą kierowcy szybciej zareagować na to, co dzieje się na drodze. Okazuje się, że przyspieszenie reakcji nawet o pół sekundy zmniejszy liczbę wypadków o 60 proc.
Nowe rozwiązania od Aptiv
Krakowscy inżynierzy realizują wiele zadań. Nowe rozwiązania pozwolą na:
automatyczne hamowanie samochodu. Dzięki niemu nie dojdzie kolizji z innym autem, pieszym i rowerzystą
poinformowanie kierowcy o tym, kiedy będzie zbyt zmęczony, żeby prowadzić samochód
ostrzeżenie kierowcy przed nadjeżdżającym autem, gdy będzie chciał otworzyć drzwi
poinformowanie kierowcy, kiedy będzie zbyt zmęczony, żeby prowadzić samochód i ostrzegą go przed nadjeżdżającym autem w chwili, gdy będzie chciał otworzyć drzwi
oraz wykrywanie:
samochodów w martwym polu, a tym samym uniknięcie kolizji z wyprzedzającym samochodem,
zjeżdżania samochodu z jego pasa ruchu i umożliwienie powrotu na niego
potencjalnego uderzenia z tyłu, do którego dodatkowo system sam dostosuje stopień napięcia pasów
– Nasz krakowski ośrodek badawczo-rozwojowy posiada na pokładzie wszystkie kompetencje i profile biznesowe firmy – na miejscu tworzymy produkty od etapu analizy wymagań, przez tworzenie oprogramowania, testy w laboratorium, aż po obserwowanie tego, jak auto z zainstalowanym systemem, porusza się po drodze. (...) Nasi inżynierowie to prawdziwi wizjonerzy – mówił Dariusz Mruk, dyrektor Centrum Technicznego Aptiv w Krakowie.
będą utrzymywały stałą prędkość oraz odległość przed znajdującymi się przed nimi samochodami
same zmieniały światła na krótkie, kiedy z przeciwka będzie jechał inny samochód
przybliżenie momentu, w którym auta po zainicjowaniu przez kierowcę manewru same będą wyprzedzały znajdujące się przed nimi pojazdy, a kiedy zdecydujemy się na postój, automatycznie zaparkują
Okazało się, że przy produkcji baterii, która zasila pojazd elektryczny, atmosferę zanieczyszcza prawie 20 ton dwutlenku węgla. Auto spalinowe emituje go tyle przy 8 lat. Kolejny problem rodzi się w Polsce. Tutaj prąd wytwarzany jest w elektrowniach spalających węgiel.
W INNPoland od września 2022 r. Przedtem pisała artykuły dla magazynów studenckich oraz wykonywała w nich redakcję i korektę. W czasie wolnym czyta o PRL-u oraz psychologii, gra w planszówki i głaszcze koty.