Prognoza cen paliw. Eksperci sprawdzili, co może nas czekać za tydzień
Ceny żywności nas nie rozpieszczają, a jak będzie z cenami paliw? Eksperci prognozują, że na pylonach niebawem zobaczymy niższe stawki.
Reklama.
Ceny żywności nas nie rozpieszczają, a jak będzie z cenami paliw? Eksperci prognozują, że na pylonach niebawem zobaczymy niższe stawki.
17 marca 2023 r. nie dało się nie zauważyć wzrostu cen ropy naftowej na rynkach światowych. Jednocześnie jednak to właśnie w tym tygodniu pojawiły się największe spadki notowań na 2023 r. A jak to wpłynie na ceny paliw? Oto prognoza analityków portalu e-petrol.pl.
Czytaj także: Obajtek chce zmienić nazwę Orlenu. Tłumaczy dlaczego
Choć prognozy wyglądają na obiecujące, analityk e-petrol.pl Jakub Bogucki podkreśla, że to nie stawki za ropę odbiją się na tych za paliwo. Jego komentarz zacytowała Interia.
W innym artykule w INNPoland pisaliśmy o tym, że PKN Orlen złożył doniesienie na koncern Lotos. Powodem miały być "nieprawidłowości" w projekcie jego samochodu elektrycznego. RMF FM podało, że śledztwo w tej sprawie wszczęła już prokuratura oraz CBA. Reporter serwisu Krzysztof Zasada ustalił, że owych nieprawidłowości miało być wiele milionów, a doszło do nich w latach 2016-2018. Był to czas realizacji projektu Lotosu.
Obecnie Prokuratura Regionalna w Gdańsku bada, czy władze Lotosu przez wydanie pieniędzy na "niesfinalizowane" przedsięwzięcie wyrządziły spółce szkodę w wielkich rozmiarach. Za to przestępstwo grozi nawet 10 lat więzienia. Działania Lotosu pod tym względem budziły wątpliwości i kontrowersje już wcześniej.
Przede wszystkim nie było wiadomo, czym kierowała się komisja, określając kryteria wyboru i oceny ofert. Zagadkowy był też wybór kontrahenta – została nim amerykańska spółka Electric Power Research Institute (EPRI). Spółka podała, że chce wystąpić w konsorcjum z nikomu nieznaną polską firmą ArtTech.
Jej kapitał założycielski wynosił 5 tysięcy złotych, a siedziba miała się znajdować "pod wynajętym adresem". RMF FM ustalił, że udział ArtTech w konsorcjum badał zespół ds. ochrony infrastruktury krytycznej koncernu i dwukrotnie wydał negatywne rekomendacje w tej sprawie.
Ponadto powstała opinia prawna, z której wynika, że podmiot "nie zabezpieczał wszystkich ryzyk związanych z projektem, a umowa ograniczała odpowiedzialność i nie zawierała twardych gwarancji wykonawcy dających rękojmię powodzenia projektu".
Jakub Bogucki
analityk e-petrol.pl