Należące do Grupy CCC HalfPrice uruchomiło outdoorową i digitalową kampanię marketingową. Zdjęcia wykonała sztuczna inteligencja (AI). Fotografie zostały okraszone podpisem:
"Kampania nie tylko prezentuje HalfPrice Club, ale także możliwości, jakie otwiera AI" – czytamy w informacji prasowej.
– Wygenerowane z wykorzystaniem AI obrazy wyglądają wręcz obłędnie. Nie ma możliwości, aby przejść obok nich obojętnie. Tworzą nie tylko "opowieść" o naszym klubie, ale także przekazują emocje, które są charakterystyczne dla marki – ekscytację, fascynację, zabawę – powiedział cytowany w komunikacie dyrektor marketingu w HalfPrice Michał Kniaź.
Jak przyznaje dyrektor marketingu marki, która promuje się przez wykorzystanie AI, dla jego zespołu to także jest sprawdzian, jak bardzo sztuczna inteligencja może ich wesprzeć w codziennej pracy.
– Pierwsze wyniki przeszły nasze oczekiwania. Szybkość działania czy elastyczność, jaką daje sztuczna inteligencja, otwierają przed nami wiele możliwości jeszcze bardziej jakościowej komunikacji z klientem w czasie rzeczywistym – powiedział Kniaź.
Nowa kampania promuje HalfPrice Club. Na członków klubu czekają produkty znanych marek, w takich kategoriach jak: odzież, obuwie, akcesoria, zabawki oraz wyposażenie i dodatki do domu.
Klubowicze mają również dostęp do dodatkowych ofert specjalnych, a także jako pierwsi dowiadują się o akcjach i promocjach. Jak zaznaczono w komunikacie, to właśnie członków HalfPrice Club przedstawiają postaci widoczne na kreacjach stworzonych przez sztuczną inteligencję.
– Oczywiście traktujemy AI jako uzupełnienie dotychczasowych narzędzi i współprac. Jesteśmy dzisiaj na samym początku drogi wykorzystywania sztucznej inteligencji w pracy działów marketingu. Mamy tutaj jeszcze wiele do zrobienia - w kontekście narzędziowym, ale przede wszystkim rozwoju naszych zespołów. Już dziś widzimy potrzebę powstania całego szeregu nowych kompetencji – od analityki po kreację tzw. prompterów – stwierdził Kniaź.
– Jestem przekonany, że o wielu umiejętnościach, które wkrótce będą potrzebne, nawet jeszcze nie wiemy. AI to dla nas ekscytująca przygoda, która wymaga uwagi, mądrości, pokory, ale też otwartości i ciekawości – dodał dyrektor marketingu marki.
Podkreślił, że sztuczna inteligencja istnieje i nic nie zatrzymamy tych zmian. Dlatego marka już dziś uczy się z nią współpracować.
– Chcemy bowiem dobrze poznać jej możliwości, mieć wpływ na kształtowanie sposobów jej wykorzystania, a także wykorzystać szanse, które przed nami otwiera. Co ważne, stawiamy także na transparentną komunikację z klientem. Na każdej grafice dodajemy adnotację, mówiącą o tym, że obraz został wygenerowany przez AI – podsumował Michał Kniaź.
Kampania HalfPrice będzie prowadzona w najbliższych miesiącach we wszystkich kanałach social media marki, OOH (reklama zewnętrzna - przyp.) i digital (cyfrowa – przyp.).
"Zniekształcone twarze, nienaturalna mimika i dużo roztopionego sera" – tak wyglądała reklama pizzy, która została przygotowana przez AI.
Reklama została opublikowana w serwisie Reddit przez użytkownika PizzaLater. Nawet najgorsza istniejąca reklama jest arcydziełem w porównaniu do tego, co wygenerowała sztuczna inteligencja poproszona o stworzenie klipu reklamowego pizzy "Pepperoni Hug Spot".
Wszystko w filmie, od lektora po wideo i obrazy, zostało stworzone przy użyciu sztucznej inteligencji. Skrypt został wygenerowany przez ChatGPT, obrazy pochodzą z MidJourney, wideo powstało dzięki uprzejmości Runway Gen2, a podkład głosowy pochodzi z Eleven Labs.