HalfPrice ruszyło z kampanią marketingową, która jest współtworzona przez sztuczną inteligencję. AI odpowiada za oprawę graficzną, a zdjęciom towarzyszy podpis: "prawdziwe są tylko emocje, za resztę dziękujemy sztucznej inteligencji".
Reklama.
Reklama.
Należące do Grupy CCC HalfPrice uruchomiłooutdoorową i digitalową kampanię marketingową. Zdjęcia wykonała sztuczna inteligencja (AI). Fotografie zostały okraszone podpisem:
Na tym zdjęciu prawdziwe są tylko emocje towarzyszące dołączeniu do klubu, za resztę dziękujemy sztucznej inteligencji.
"Kampania nie tylko prezentuje HalfPrice Club, ale także możliwości, jakie otwiera AI" – czytamy w informacji prasowej.
– Wygenerowane z wykorzystaniem AI obrazy wyglądają wręcz obłędnie. Nie ma możliwości, aby przejść obok nich obojętnie. Tworzą nie tylko "opowieść" o naszym klubie, ale także przekazują emocje, które są charakterystyczne dla marki – ekscytację, fascynację, zabawę – powiedział cytowany w komunikacie dyrektor marketingu w HalfPriceMichał Kniaź.
Sprawdzian dla działu marketingu
Jak przyznaje dyrektor marketingu marki, która promuje się przez wykorzystanie AI, dla jego zespołu to także jest sprawdzian, jak bardzo sztuczna inteligencja może ich wesprzeć w codziennej pracy.
– Pierwsze wyniki przeszły nasze oczekiwania. Szybkość działania czy elastyczność, jaką daje sztuczna inteligencja, otwierają przed nami wiele możliwości jeszcze bardziej jakościowej komunikacji z klientem w czasie rzeczywistym – powiedział Kniaź.
Nowa kampania promuje HalfPrice Club. Na członków klubu czekają produkty znanych marek, w takich kategoriach jak: odzież, obuwie, akcesoria, zabawki oraz wyposażenie i dodatki do domu.
Klubowicze mają również dostęp do dodatkowych ofert specjalnych, a także jako pierwsi dowiadują się o akcjach i promocjach. Jak zaznaczono w komunikacie, to właśnie członków HalfPrice Club przedstawiają postaci widoczne na kreacjach stworzonych przez sztuczną inteligencję.
– Oczywiście traktujemy AI jako uzupełnienie dotychczasowych narzędzi i współprac. Jesteśmy dzisiaj na samym początku drogi wykorzystywania sztucznej inteligencji w pracy działów marketingu. Mamy tutaj jeszcze wiele do zrobienia - w kontekście narzędziowym, ale przede wszystkim rozwoju naszych zespołów. Już dziś widzimy potrzebę powstania całego szeregu nowych kompetencji – od analityki po kreację tzw. prompterów – stwierdził Kniaź.
Czytaj także:
– Jestem przekonany, że o wielu umiejętnościach, które wkrótce będą potrzebne, nawet jeszcze nie wiemy. AI to dla nas ekscytująca przygoda, która wymaga uwagi, mądrości, pokory, ale też otwartości i ciekawości – dodał dyrektor marketingu marki.
Podkreślił, że sztuczna inteligencja istnieje i nic nie zatrzymamy tych zmian. Dlatego marka już dziś uczy się z nią współpracować.
– Chcemy bowiem dobrze poznać jej możliwości, mieć wpływ na kształtowanie sposobów jej wykorzystania, a także wykorzystać szanse, które przed nami otwiera. Co ważne, stawiamy także na transparentną komunikację z klientem. Na każdej grafice dodajemy adnotację, mówiącą o tym, że obraz został wygenerowany przez AI – podsumował Michał Kniaź.
Kampania HalfPrice będzie prowadzona w najbliższych miesiącach we wszystkich kanałach social media marki, OOH (reklama zewnętrzna - przyp.) i digital (cyfrowa – przyp.).
AI zrobiła reklamę pizzy
"Zniekształcone twarze, nienaturalna mimika i dużo roztopionego sera" – tak wyglądała reklama pizzy, która została przygotowana przez AI.
Reklama została opublikowana w serwisie Reddit przez użytkownika PizzaLater. Nawet najgorsza istniejąca reklama jest arcydziełem w porównaniu do tego, co wygenerowała sztuczna inteligencja poproszona o stworzenie klipu reklamowego pizzy "Pepperoni Hug Spot".
Wszystko w filmie, od lektora po wideo i obrazy, zostało stworzone przy użyciu sztucznej inteligencji. Skrypt został wygenerowany przez ChatGPT, obrazy pochodzą z MidJourney, wideo powstało dzięki uprzejmości Runway Gen2, a podkład głosowy pochodzi z Eleven Labs.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl