Zmiany w popularnej platformie e-commerce wejdą w życie 14 i 16 sierpnia 2023 roku. Allegro wprowadza aktualizację czterech dokumentów: regulaminie całego serwisu i programie monetowym oraz regulaminie i polityce prywatności usługi Allegro Pay.
Od 14 sierpnia br. serwis precyzuje sytuacje, w jakich można usuwać opinie o produktach. Ze względu na format ich wystawiania z doświadczenia wiem, że klienci na stronie produktu potrafią umieścić negatywny komentarz z powodów niezwiązanych z samym zakupem. A czasem zrobią to nawet po złości.
Algorytm Allegro nie wyłapuje kontekstu, a łapka w dół bywa niemal wyrokiem dla małych sprzedawców. Muszą potem kontaktować się z klientem innymi środkami, aby ten wysłał im prośbę o usunięcie komentarza. Dopiero to umożliwiało im procedurę usuwania niemerytorycznych treści.
Nowe zasady ułatwiają sprzedawcom rozwiązywanie problemów. Do regulaminu dojdą następujące zasady usuwania opinii:
W regulaminie pojawi się zapis o procesie automatyzacji reklamacji. Rola Allegro w procesach reklamacyjnych ogranicza się do pośrednictwa w wymianie danych i dokumentów objętych postępowaniami reklamacyjnymi. Serwis nie mam wpływu na decyzje reklamacyjne, które podejmują przewoźnicy. Pośrednictwo spółki obejmuje:
Dodatkowo w regulaminie pojawi się zapis na temat administrowania danymi, jeśli logujemy się przez Facebooka: "Logowanie do Serwisu lub Rejestracja w Serwisie przy wykorzystaniu funkcjonalności Meta Platforms Ireland Limited (Facebook) odbywa się w drodze współadministrowania danych osobowych Meta z Allegro."
16 sierpnia br. Allegro zrezygnuje ze wskazywania w regulaminie Allegro Pay maksymalnej kwoty, jaką możesz opłacić zakupy z Allegro Pay. Wcześniej limit wynosił 4200 zł. Regulamin określi, w który momencie zacznie obowiązywać nowa umowa, gdy zdecydujesz skorzystać ze zmiany opcji "Spłaty po zakupie".
Allegro zaktualizuje też informacje o podmiotach, z którymi współpracuje, i które w związku z tym mogą przetwarzać Twoje dane osobowe poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Serwis doda następujące informacje:
Do listy kategorii, w których sprzedający nie mogą promować ofert Monetami, dojdą wyroby medyczne. Zmiany wynikają z nowych przepisów o reklamie takich produktów. Dotyczą ustawy z 7 kwietnia 2022 roku o wyrobach medycznych (Dz.U.2022.974) i rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 kwietnia 2023 r. w sprawie reklamy wyrobów medycznych (Dz.U.2023.817).
Czytaj także: https://innpoland.pl/195224,nowy-sklep-internetowy-w-polsce-czy-temu-zastapi-shopee