
Zdaniem graczy z Wielkiej Brytanii ceny gier na PlayStation Store, wyłącznym sklepie do zakupu cyfrowych gier na konsole PlayStation, są zawyżone, a Sony nadużywa swojej dominującej pozycji. Jak informuje agencja Reuters, Japończyków pozwało łącznie 9 milionów osób.
Pozew zbiorowy dla Sony
Pozew zbiorowy przeciw Sony Interactive Entertainment złożono w 2022 roku. Niezadowolonych graczy reprezentuje Alex Neill z firmy Consumer Voice. Japońscy prawnicy starali się udowodnić, że pozew od początku jest wadliwy i nie należy wnosić sprawy. Brytyjski Trybunał Apelacyjny ds. Konkurencji postanowił, że sprawa może być kontynuowana. Szkody wyliczono na 6,2 mld funtów z odsetkami.
– To pierwszy krok zapewniający, że konsumenci dostaną to, co im się należy – skomentowała decyzję sadu adwokat Alex Neill.
Trybunał wprowadził jednak pewne zastrzeżenia. Ze sprawy zostały wykreślone osoby, które po nagłośnieniu jej dopisały się do pozwu zbiorowego po 2022 roku.
Zobacz także
Sony nie udzieliło oficjalnego komentarza na decyzję Trybunału Apelacyjnego. Zdaniem angielskich graczy Sony nadużywa wyłączności na cyfrową dystrybucję gier na PlayStation, aby nieuczciwie zawyżać ceny.
Sklep PlayStation Store pobiera 30 proc. prowizji od twórców gier i wydawców.
Gracze krytykują Sony
W ostatnim czasie to nie jest jedyna krytyka od odbiorców gier Sony. Po premierze gry Marvel's Spider-Man 2 firmie oberwało się za agresywną współpracę z Adidasem, który wpłynął na oficjalny wizerunek jednego z jej bohaterów.
W niej, obok Petera Parkera, możemy pokierować także losami młodszego Milesa Moralesa. Jedną z pobocznych atrakcji dla fanów jest zbieranie strojów dla protagonistów.
Pod koniec przygody Miles pokazuje się przed Peterem w nowym kostiumie z odkrytym czubkiem głowy.
– Pora na coś oryginalnego od Milesa Morales, wiesz? – mówi młodszy bohater. – Wygląda dobrze – komentuje Peter Parker. Gracze nie zgadzają się z Peterem. Morze fanów krytykuje i parodiuje nowy kostium, porównując go do "dziwnego dresu". Oficjalna nazwa stroju to Evolved Suit.
O połączeniu sił marek Marvel i Adidas było wiadomo jeszcze przed premierą gry. Miała pojawić się odzież sportowa oraz obuwie inspirowane uniwersum, w którym śmiga pajęczak. Informowano wcześniej o roli Petera Parkera w promocji. Dopiero od niedawna okazało się, że Evolved Suit również jest dziełem Adidasa. Które ten zaczął agresywnie promować na social media.