Co sprawia, że nie przechodzimy obok matematycznych wzorów obojętnie? Z pewnością chęć poradzenia sobie z wyzwaniem, ciekawość i pragnienie udowodnienia sobie i innym, że nic nie zapomnieliśmy ze szkoły. Jak będzie z tym działaniem?
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Jeśli zapytacie mnie o zdanie, nie ma w tym żadnego wstydu – po latach innych doświadczeń łatwo zapomnieć podstawowe rzeczy wpajane nam w szkole. Nawet księgowi, obliczając składki ZUS dla przedsiębiorców, stosują narzędzia z gotowymi szablonami, aby wykonać pracę szybciej i sprawniej. Dlatego zabawa z matmą bardziej przydaje się na przerwie, gdy chcemy się gimnastykować mentalnie.
Matematyczne zadanie
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
W dzisiejszej zagadce wyobraźnią cofniemy się wiele lat wstecz (ile, to już niech każdy sobie odpowie), wrócimy do szkolnej ławy i popatrzymy na wzór podany na tablicy. Musimy go rozwiązać. Nie mamy naszych smartfonów ani kalkulatorów (nawet tych od zegarków Cassio). Tylko kartka i coś do pisania, ewentualnie wszystko w pamięci.
Gotowi? Oto równanie.
8 + 8 ÷ 2(1+3) = ?
Odpowiedź znajdziecie poniżej.
Rozwiązanie zagadki
Mam nadzieję, że jeśli wspominacie szkolne lekcje matematyki, to chociaż z jakąś dozą nostalgii. Jak pokazują doświadczenia z różnych zakątków internetu, tego typu równania potrafią bardzo poróżnić dorosłych. I jeśli pamiętamy, jak mylące bywały zasady kolejności wykonywania działań, ciężko się dziwić.
Prawidłowa odpowiedź to 24.
Jeśli wyszło wam coś innego, to zapewne wykonaliście od razu tę część równania "2(1+3)", co nie jest poprawne. Po zrobieniu działania w nawiasach powinno nastąpić dzielenie i mnożenie, które mają ten sam priorytet, więc wykonujemy je od lewej do prawej.
Przypomnijmy: najpierw wykonujemy działania w nawiasach, potem mnożenie lub dzielenie, na końcu dodawanie lub odejmowanie. Jeśli w równaniu dzielenie i mnożenie występuje obok siebie, to wykonujemy je w kolejności występowania, czyli od lewej do prawej.
Dlatego:
8 + 8 ÷ 2(1+3) = ?
8 + 8 ÷ 2(4) = ?
8 + 4(4) = ?
8 + 16 = 24
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Więcej zagadek
Jeśli macie ochotę jeszcze pogłówkować, zapraszamy do kolejnego matematycznego ćwiczenia.