Łatwe równanie czy zagwozdka?
Łatwe równanie czy zagwozdka? Fot. materiały własne
Reklama.

W mediach społecznościowych, co widzimy też na INNPoland oraz w mailach od czytelników, matematyka potrafi wywołać żarliwe reakcje. W końcu lubimy mieć rację i udowodnić, że dobrze znamy wiedzę z podstawówki. A ta z biegiem czasu potrafi niepostrzeżenie umknąć.

Matematyczna zagadka

Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.

Przed wami pozornie banalnie proste równanie. Oczywiście, jeśli chcemy naprawdę przetestować naszą pamięć do tej zabawy, należy odłożyć na bok urządzenia elektroniczne. Najlepiej usiąść do tego z kartką papieru i długopisem, ponieważ nawet w dokumentach tekstowych AI wprowadzane przez gigantów technologicznych może podsuwać nam rozwiązania w trakcie zapisu równania.

Gotowi? Oto dzisiejsza łamigłówka:

3(5 + 20 ÷ 2 * 5) = ?

Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Rozwiązanie zagadki

Internautom najczęściej wychodzą dwa wyniki. Jeśli pamiętamy o kolejności wykonywania działań, to otrzymamy 165, który jest prawidłową odpowiedzią. Wiele osób podaje jednak 21. Najbardziej myląca jest kolejność wykonywania działań w połączeniu z nawiasem, ale łatwo to wyjaśnić.

Nawiasy zawsze mają pierwszeństwo. Potem mnożenie i dzielenie, które obecne w nawiasach mają ten sam priorytet, więc rozwiązujemy je od lewej do prawej. Potem kontynuujemy dodawanie w nawiasach i kończymy.

Przypomnijmy: najpierw wykonujemy działania w nawiasach, potem mnożenie lub dzielenie, na końcu dodawanie lub odejmowanie. Jeśli w równaniu dzielenie i mnożenie występuje obok siebie, to wykonujemy je w kolejności występowania, czyli od lewej do prawej.

Dlatego:

3(5 + 10 *5) = ?

3(5+50)= ?

3*55 = 165

Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl

Więcej zagadek

Jeśli macie ochotę jeszcze pogłówkować, zapraszamy do kolejnego matematycznego ćwiczenia.

Czytaj także: