Odwołano dotychczasową radę nadzorczą spółki ElectroMobility Poland. Na jej miejsce obsadzono już nowe osoby, które pokierują losami polskiego elektrycznego samochodu Izera – ustaliła redakcja money.pl.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy ElectroMobility Poland doszło do kluczowej decyzji, jak podał informator money.pl, w celu odpolitycznienia tej państwowej spółki. Co to oznacza dla projektu Izery?
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Nowe nazwiska w radzie
Z rady nadzorczej odwołano: Jacka Partyka, Wojciecha Szyszko, Adama Michczyńskiego, Ferdynanda Reissa i Macieja Kość. Ze starej rady nadzorczej do nowego składu przeszła jedynie Katarzyna Maj.
Portal money.pl ustalił nazwiska nowej rady nadzorczej:
Maciej Mazur - prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, największej organizacji branżowej działającej na rzecz elektromobilności w Polsce.
Agnieszka Szklarczyk-Mierzwa - prawniczka z Ministerstwa Aktywów Państwowych, związana wcześniej z resortami energii i gospodarki, w latach 2016-2020 była członkiem rady nadzorczej Grupy Lotos.
Sławomir Miklaszewicz - prawnik i pracownik naukowy Szkoły Głównej w Warszawie.
Jarosław Więcek - wiceprezes prywatnej firmy.
Paweł Poneta - odpowiada za badania i rozwój w Grupie Tauron i został wybrany jako reprezentant mniejszościowych udziałowców ze spółek energetycznych (PGE, Enea, Turon i Orlen Energa - po 2,3 proc. udziałów).
Pierwsze posiedzenie nowej rady nadzorczej ma określić, kto zostanie obsadzony w jakiej roli. Informator wskazał również, że wybór Maciej Mazura ma być dowodem na to, że nowy rząd nie zamierza opuścić gilotyny na inwestycję.
ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 r. jako spółka czterech kontrolowanych przez państwo koncernów energetycznych: PGE, Energi, Enei oraz Tauronu. Jej obecnym większościowym akcjonariuszem jest Skarb Państwa z 90,8 proc. akcji.
Jak pisaliśmy na INNPoland, przetarg na realizację inwestycji ElectroMobility Poland w Jaworznie wygrała spółka akcyjna Mirbud. Od ponad 30 lat specjalizuje się ona m.in. w budownictwie przemysłowym. Przedstawiciele obu firm, Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland oraz Jerzy Mirgos, prezes Mirbudu podpisali na razie list intencyjny.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Według spółki EMP wybór generalnego wykonawcy i podpisanie stosownych umów pozwolą uruchomić masową produkcję samochodów do połowy 2026 roku. W harmonogramie nie ma więc już miejsca na żadne opóźnienie. W zeszłym roku EMP zapewniała, że produkcja ruszy pod koniec roku 2025 i wtedy z fabryki wyjadą pierwsze pojazdy.