logo
Handel podróbkami w Temu – Unia Europejska zapowiada kontrolę w sprawie skarg ARKADIUSZ ZIOLEK/East News
Reklama.

Głównym zarzutem skierowanym wobec platformy Temu jest sprzedaż podrabianych produktów. Unijne organizacje konsumenckie podkreślają, że takie praktyki nie tylko naruszają prawa własności intelektualnej, ale także wprowadzają klientów w błąd, oferując im towary niskiej jakości, które często nie spełniają oczekiwań.

Temu pod lupą Unii Europejskiej

Polska Federacja Konsumentów, belgijski Testachats i francuski UFC-Que Choisir, jako jedne z głównych sygnatariuszy skargi przeciwko chińskiemu koncernowi Temu, podkreślają, że działania sklepu są niezgodne z zasadami uczciwego handlu oraz zagrażają prawom konsumentów.

Organizacje te domagają się, aby Komisja Europejska podjęła szybkie i stanowcze kroki w celu zbadania działalności platformy oraz jej zgodności z unijnym prawem.

W październiku ubiegłego roku włoska organizacja konsumencka Altroconsumo przeprowadziła test, który ujawnił poważne nieprawidłowości w zakresie sprzedaży kosmetyków na platformie Temu. Spośród 13 zakupionych produktów kosmetycznych, aż 9 nie zawierało informacji o ich składzie lub zawierało je tylko częściowo.

Tego rodzaju praktyki są niezgodne z prawem UE, które wymaga, aby wszystkie kosmetyki sprzedawane na terenie Unii posiadały pełną i czytelną informację o składzie.

Temu odpowiada na zarzuty

Chińska platforma e-handlowa Temu odniosła się do zarzutów przedstawionych przez unijne organizacje konsumenckie, które oskarżają ją o handel podróbkami, sprzedaż produktów nielegalnych w Unii Europejskiej oraz oferowanie potencjalnie szkodliwych towarów.

W komentarzu, który przytacza redakcja Interii, firma zadeklarowała, że traktuje skargę do Europejskiego Biura Ochrony Praw Konsumentów (BEUC) bardzo poważnie i zobowiązała się do dokładnej analizy przedstawionych zarzutów.

Sonda

Robisz czasem zakupy w Temu?

38 odpowiedzi

Firma wyraziła także chęć współpracy w celu ulepszenia swoich usług: "Mamy nadzieję kontynuować nasz dialog z odpowiednimi interesariuszami w celu poprawy usług Temu dla konsumentów. Tam, gdzie zidentyfikujemy obszary wymagające poprawy, jesteśmy chętni do współpracy w celu ulepszenia naszych usług i naprawienia wszelkich niedociągnięć".