Biedronka wprowadza innowacyjne rozwiązanie w kategorii opakowań na mięsa. Dzięki temu nie zostaną wyprodukowane tony plastiku, a klientowi wciąż będą oferowane usługi na najwyższym poziomie. Jaką dokładnie zmianę przeprowadzono w Biedronce?
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Przechowywanie surowych produktów spożywczych takich jak mięso jest jednym z najbardziej wymagających wyzwań, z którymi mierzą się sklepy. W przypadku niedotrzymania odpowiednich standardów dyskont ryzykuje nie tylko stratami finansowymi w kontekście utraty produktów, ale także problemami zdrowotnymi klientów i uszczerbkiem na reputacji.
Ze względu na wymienione kwestie, każdy ruch dotyczący zmiany sposobu przechowywania mięsa jest powszechnie komentowany. Na taką decyzję odważyła się Biedronka. Od teraz kupując mięso w tej sieci sklepów, wybiera się produkt w zupełnie innym opakowaniu. Zmiana dotyczy artykułów ze znanej serii Kraina Mięs.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Od teraz Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Co zmieniła Biedronka w opakowaniach serii Krainy Mięs?
We wtorek 2 lipca 2024 roku sieć ogłosiła duży sukces. Dzięki przeprowadzonym zmianom udało jej się ograniczyć produkcję plastiku w skali roku aż o 55 ton. Rozwiązaniem, które dało taki efekt, jest wprowadzenie absorberów wyprodukowanych w 100% z celulozy.
Rozwiązanie zastosowane przez Biedronkę jest określane jako w pełni innowacyjne. Wykorzystano wkłady Cellsorb Paper Pad, które są zrobione w 100% z celulozy pochodzącej ze zweryfikowanych źródeł, potwierdzonych certyfikatem FSC (Forest Stewardship Council).
Biedronka użyła celulozowych wkładów w przypadku wszystkich produktów mięsa wieprzowego Krainy Mięs pakowanych w technologii VACUUM. Tym ruchem ograniczono produkcję plastiku o 55 ton w skali roku, a także obniżono emisję CO2 związaną z wytwarzaniem syntetycznych opakowań.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Jak nowe opakowania Krainy Mięs przekładają się na bezpieczeństwo żywności?
Oprócz względów związanych z ekologią Biedronka wyjaśniła także, jaki wpływ na doświadczenia konsumenta będzie miała zmiana. Jak można przeczytać na oficjalnej stronie dyskontu, opakowania są wykonywane z produktów pochodzenia roślinnego i w pełni sprawdzają się do przechowywania mięsa.
Opakowania mięsa wieprzowego z celulozy pochłaniają wilgoć i gazy z produktów. Chronią je też przed zepsuciem, utrzymując wyznaczony termin ważności. Zanim nowe pudełka trafiły do użytku, pozytywnie przeszły szereg testów przechowalniczych i procesowych. W badaniach brała udział zarówno sieć handlowa, jak i producenci oraz dostawcy wyrobów mięsnych.
Czy nowe opakowania Krainy Mięs powodują, że płacimy więcej za zakupy? Biedronka odpowiada
Wystosowaliśmy zapytanie do Biura Prasowego sieci Biedronka, czy zmiana w opakowaniach przekłada się na wyższą cenę mięsa. Katarzyna Grabarska, starsza menedżerka ds. eko-projektowania opakowań w sieci Biedronka udzieliła INNPoland.pl wyczerpującej wypowiedzi na ten temat.
Z komentarza Katarzyny Grabarskiej można wywnioskować, że kupując w Biedronce, klienci wciąż mogą liczyć na najlepsze ceny. Ekologiczne rozwiązanie – zastąpienie wkładów plastikowych na celulozowe – nie poskutkowało tym, że przy kasach popularnej sieci sklepów trzeba zostawić więcej pieniędzy.
Chcemy zmieniać branżę opakowań w bardziej przyjazną dla środowiska, a absorbery celulozowe są ważnym krokiem w tę stronę.
Naszą ambicją jest przejście w 100% naszych produktów wymagających wkładu chłonnego na absorbery wykonane z celulozy, tak aby zrealizować nasz cel, którym jest usunięcie zbędnego plastiku wszędzie tam, gdzie to możliwe.
Katarzyna Grabarska
Starsza Menedżerka ds. Eko-projektowania Opakowań w sieci Biedronka
Sieć Biedronka codziennie dostarcza swoim klientom produkty w najniższej możliwie cenie, każdego dnia oferując ponad 900 produktów w promocyjnej ofercie.
Nasze absorbery, które są innowacją na skalę europejską, nie wpłynęły na koszt naszych produktów, dzięki czemu klienci mogą cieszyć się nie tylko atrakcyjną ceną, ale też wspierać ochronę środowiska.
Przykładowo, aktualnie w promocji klienci mogą kupić schab wieprzowy b/k mega paka 29% taniej z aplikacją Biedronka w cenie 11,99 za kilogram.
Katarzyna Grabarska
Starsza Menedżerka ds. Eko-projektowania Opakowań w sieci Biedronka