logo
Czesi wybudują autostradę D11. To długo wyczekiwane połączenie z drogą ekspresową S3 MARCIN RUTKIEWICZ/REPORTER/eastnews
Reklama.

Droga ekspresowa S3 docelowo ma – przez port w Świnoujściu – połączyć Skandynawię z Półwyspem Apenińskim.

W Polsce powstało jak na razie 436 kilometrów trasy. Jednak utknęła w martwym punkcie. Na granicy z Czechami kończy się asfalt, a zaczyna szczere pole. Wszystko dlatego, że nasi sąsiedzi nie wykonali dotychczas swojej części pracy. Wkrótce ma się to zmienić.

Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.

Czesi dobudują swój odcinek S3

Prace nad czeskim odcinkiem węzła pomiędzy Świnoujściem a północnymi Włochami miały się rozpocząć w 2023 roku. Do prac jednak nie doszło, przez spory pomiędzy firmami uczestniczącymi w przetargu.

Jak poinformował portal Krkonossky.denik.cz. sytuacja się zmieniła.

– W tym tygodniu ma zostać podpisana umowa pomiędzy RSD (Czeska Dyrekcja Dróg i Autostrad) a konsorcjum pięciu firm budowlanych na czele z MI Roads. Niedługo potem w Kralovcu nastąpi wyczekiwane od lat rozpoczęcie budowy autostrady D11 – przekazał dziennik.

Czeskie media informują, że tamtejsza dyrekcja dróg i autostrad pracuje również nad przygotowaniami do budowy drugiego brakującego fragmentu autostrady D11 Jaromer-Trutnov. Przetarg ma być ogłoszony przez RSD w czwartym kwartale 2024 roku. Budowa powinna się rozpocząć w 2025 roku.

Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl

Polacy mogą już korzystać z 436 kilometrów drogi S3

W Polsce trasa rozpoczyna się w Świnoujściu. Następnie przebiega przez Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę, Legnicę, Jawor, Bolków do Kamiennej Góry. A kończy w Lubawce, przy granicy polsko-czeskiej.

Pod koniec lipca 2023 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła oddanie do użytku odcinka pomiędzy węzłami Bolków i Kamienna Góra Północ o długości 16 kilometrów. Ze względu na usytuowanie – fragment drogi przecina Sudety – wybudowano 69 estakad, wiaduktów i mostów.

W ramach inwestycji wybudowano dwa tunele o długości około 2,3 kilometrów oraz 320 metrów. Postawiono również dwa miejsca obsługi podróżnych, czyli Jaczków Wschód i Jaczków Zachód. Budowa tego ważnego odcinka S3 pochłonęła ok. 1,9 miliardów złotych.

Czytaj także: