logo
Nowe drogi w Polsce – przetargi i budowy w 2024 roku Wojciech Strozyk/REPORTER
Reklama.

Polska infrastruktura drogowa znów staje przed nowym etapem rozwoju. W związku z tym kierowców w całym kraju czeka sporo utrudnień.

Rozbudowa dróg w Polsce – plan na 2024 rok

Według komunikatu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w 2024 roku zostanie ogłoszony przetarg na budowę ponad 25 km przedłużenia autostrady A2, obejmującego trasę od Białej Podlaskiej do węzła Dobryń.

– Ten odcinek zapewni także dojazd do terminala samochodowego Koroszczyn, na którym odprawiane są pojazdy przekraczające granicę z Białorusią – informuje GDDKiA.

Założenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wskazują na realizację planowanych inwestycji, które obejmują rozbudowę obecnej obwodnicy Wyrzyska, budowę odcinków dróg krajowych nr 41 i 91 w okolicach Radomska oraz przebudowę DK25 w Wielkopolsce.

Jednym z istotnych przedsięwzięć jest rozbudowa obwodnicy Wyrzyska w ciągu drogi ekspresowej S10 poprzez dodanie drugiej jezdni. Ta inwestycja, ma na celu poprawę przepustowości tej trasy oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu. Z kolei inwestycje w okolicach Radomska, obejmujące budowę odcinków dróg krajowych nr 41 i 91, mają na celu ułatwienie dojazdu do autostrady A1 oraz efektywne wyprowadzenie ruchu tranzytowego z tego miasta.

W Wielkopolsce rozpocznie się natomiast przebudowa DK25 pomiędzy autostradą A2 a drogą ekspresową S11. Ten projekt obejmuje dwa odcinki o łącznej długości blisko 50 km. W kontekście tych inwestycji warto również podkreślić, że trwa proces uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Kalisza. Projekt ten ma w przyszłości poprawić przepustowość zatłoczonych arterii w tym rejonie Polski.

Lista przetargów GDDKiA w 2024 roku

Program budowy 100 obwodnic zakłada ogłoszenie przetargów na 14 nowych inwestycji, które razem stworzą ponad 122 km nowych dróg okalających duże miasta. Najdłuższymi planowanymi obwodnicami w ramach tego programu są trasy w Starogardzie Gdańskim, Ostrołęce, Brzostku i Kołaczycach.

Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl

– W 2023 r. planowaliśmy ogłosić także przetargi na pięć inwestycji o łącznej długości blisko 17 km. Nie uzyskaliśmy jednak finansowania i przetargi planujemy ogłosić w 2024 r. To II etap obwodnicy Warzymic i Przecławia, a także obwodnice: Srocka, Pilzna, Pradeł i Kołbaskowa – informują drogowcy w swoim komunikacie.

W 2024 roku GDDKiA ogłosi przetargi na następujące drogi:

  • A2 Biała Podlaska – Dobryń
  • S10 obwodnica Wyrzyska (dobudowa II jezdni)
  • DK25 Konin – Kokanin
  • DK25 Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski
  • DK42/91 obwodnica Radomska
  • S6 Kołbaskowo – Police S11 Szczecinek – Piła S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno
  • Program budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (122,5 km):
  • DK9 obwodnica Skaryszewa
  • DK12 obwodnica Wschowy i Dębowej Łęki
  • DK15 obwodnica Milicza
  • DK20 obwodnica Złocieńca
  • DK22 obwodnica Starogardu Gdańskiego
  • DK22 obwodnica Dobiegniewa
  • DK24 obwodnica Kamionnej
  • DK24 obwodnica Przytocznej
  • DK25 obwodnica Międzyborza
  • DK31 obwodnica Kostrzyna nad Odrą
  • DK49 obwodnica Nowego Targu
  • DK53 obwodnica Ostrołęki
  • DK73 obwodnica Brzostka i Kołaczyc
  • DK73 obwodnica Jasła
  • DK78 obwodnica Szczekocin i Goleniowych
  • DK79 obwodnica Zwolenia
  • DK94 obwodnica Legnicy
  • DK12/91 obwodnica Srocka
  • DK13 obwodnica Kołbaskowa
  • DK73 obwodnica Pilzna
  • DK78 obwodnica Pradeł
  • Czytaj także:

    Polskie autostrady w rękach Francuzów

    Na łamach INNPoland informowaliśmy, że Sebastian Kulczyk sprzedał udziały w spółkach autostradowych. Trafią w ręce Francuzów. "Rzeczpospolita" informuje, że kwota transakcji opiewa na 3 mld zł. Eksperci uważają to za ogromny sukces przedsiębiorcy. Transakcja, o której informowaliśmy na początku lipca, w końcu została sfinalizowana. Jak podaje "Rzeczpospolita", Sebastian Kulczyk sprzedał udziały w spółkach autostradowych.

    Udziały kupił francuski fundusz inwestycyjny Meridiam. Tym samym potwierdziły się wcześniejsze doniesienia, że to właśnie Francuzi przejmą autostrady. Dziennik informuje, że kwota transakcji opiewa na 3 mld zł.

    Spółka KI One, należąca do Kulczyka, miała miała 23,8 proc. udziałów w spółce Autostrada Wielkopolska (AWSA) i 40 proc. udziałów w spółce Autostrada Wielkopolska II (AWSA II.).