Tomasz Sakiewicz, prezes zarządu spółki i redaktor naczelny Telewizji Republika zareagował pozwem o czyn nieuczciwej konkurencji. "Każda realna szkoda zostanie pokryta z kieszeni tego kłamcy" – napisał na portalu X.
Tomasz Sakiewicz, prezes zarządu spółki i redaktor naczelny Telewizji Republika zareagował pozwem o czyn nieuczciwej konkurencji. "Każda realna szkoda zostanie pokryta z kieszeni tego kłamcy" – napisał na portalu X. Fot. Anita Walczewska/East News

Jerzy Owsiak, nazywając Telewizję Republika "antyonkologiczną, antyhematologiczną, momentami antyludzką" dodał, że reklamodawcy muszą wybierać między reklamowaniem się w niej a wsparciem WOŚP. I posypały się rezygnacje reklamodawców. Zaczęło się od Lidla, ale do sieci sklepów dołączyło właśnie kilka innych marek.

REKLAMA

Wszystko zaczęło się od apelu Jerzego Owsiaka, który 27 stycznia podczas konferencji prasowej ogłosił, że firmy będą musiały wybierać między reklamowaniem się w TV Republika a wsparciem WOŚP.

Reklamodawcy odchodzą z Telewizji Republika

Słowa Owsiaka były spowodowane tym, że TV Republika odmówiła emisji spotu reklamowego jednej z firm, która wspierała WOŚP. Reklama nawiązywała do niedzielnego finału.

Prezes fundacji WOŚP stwierdził, że Telewizja Republika jest "antyonkologiczna, antyhematologiczna, momentami antyludzka" i to przez nią ludzie zaczynają mu grozić.

Pierwszy zareagował Lidl Polska. Sieć sklepów uznała, że nie będzie reklamowała się w tej telewizji. Ostatni spot zostanie wyemitowany pod koniec marca 2025 roku. Taką decyzję podjęła później firma produkująca suplementy diety Oleofarm i Wawel.

Czytaj także:

Tomasz Sakiewicz, prezes zarządu spółki i redaktor naczelny Telewizji Republika zareagował pozwem przeciwko Owsiakowi o czyn nieuczciwej konkurencji.

"Każda realna szkoda zostanie pokryta z kieszeni tego kłamcy" – napisał na portalu X.

Reklamy w TV Republika

Wyborcza.biz podała w środę 5 lutego, że do grona firm zrywających współpracę z Telewizją Republika dołącza również Amica i Kompania Piwowarska, do której należą takie marki jak Tyskie, Żubr, Lech czy Dębowe Mocne.

Wirtualnemedia.pl informują, że od początku tego roku w TV Republika wyemitowano najwięcej reklam marki No sweet (388) i Mango (237). W tej grupie znalazła się też "Gazeta Polska", NBP, Nurofen, Pupilkarma i Desmoxan. 

Sprzedażą czasu reklamowego TV Republika od lat zajmuje się Polsat Media