Wszystko zaczęło się od apelu Jerzego Owsiaka, który 27 stycznia podczas konferencji prasowej ogłosił, że firmy będą musiały wybierać między reklamowaniem się w TV Republika a wsparciem WOŚP.
Reklamodawcy odchodzą z Telewizji Republika
Słowa Owsiaka były spowodowane tym, że TV Republika odmówiła emisji spotu reklamowego jednej z firm, która wspierała WOŚP. Reklama nawiązywała do niedzielnego finału.
Prezes fundacji WOŚP stwierdził, że Telewizja Republika jest "antyonkologiczna, antyhematologiczna, momentami antyludzka" i to przez nią ludzie zaczynają mu grozić.
Pierwszy zareagował Lidl Polska. Sieć sklepów uznała, że nie będzie reklamowała się w tej telewizji. Ostatni spot zostanie wyemitowany pod koniec marca 2025 roku. Taką decyzję podjęła później firma produkująca suplementy diety Oleofarm i Wawel.
Tomasz Sakiewicz, prezes zarządu spółki i redaktor naczelny Telewizji Republika zareagował pozwem przeciwko Owsiakowi o czyn nieuczciwej konkurencji.
"Każda realna szkoda zostanie pokryta z kieszeni tego kłamcy" – napisał na portalu X.
Reklamy w TV Republika
Wyborcza.biz podała w środę 5 lutego, że do grona firm zrywających współpracę z Telewizją Republika dołącza również Amica i Kompania Piwowarska, do której należą takie marki jak Tyskie, Żubr, Lech czy Dębowe Mocne.
Wirtualnemedia.pl informują, że od początku tego roku w TV Republika wyemitowano najwięcej reklam marki No sweet (388) i Mango (237). W tej grupie znalazła się też "Gazeta Polska", NBP, Nurofen, Pupilkarma i Desmoxan.
Sprzedażą czasu reklamowego TV Republika od lat zajmuje się Polsat Media.