Fot.: Materiały prasowe / Too Good To Go
Reklama.

Z raportu WWF z 2021 roku wynika, że globalnie marnujemy 40 proc. wyprodukowanej żywności. To aż 2,5 miliarda ton rocznie, czyli 80 000 kilogramów jedzenia wyrzucanych w każdej sekundzie. Co istotne, wygenerowane w ten sposób odpady generują nawet 10 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych. 

Naprzeciw problemom wychodzi Too Good To Go. Firma rozszerza właśnie swoją działalność o nową usługę – Box Too Good To Go. Po sukcesie aplikacji mobilnej łączącej konsumentów z lokalami oferującymi niesprzedane jedzenie w atrakcyjnych cenach firma wprowadza rozwiązanie skierowane bezpośrednio do producentów i hurtowników żywności.

Czytaj także:

Pod drzwi

Dotychczasowa aplikacja Too Good To Go pozwalała użytkownikom i użytkowniczkom ratować pełnowartościowe produkty przed wyrzuceniem, przez zakup paczek.

Nowa usługa to rozwiązywanie problemu u źródła, czyli na wcześniejszych etapach łańcucha dostaw. Firma skupuje nadwyżki pełnowartościowych produktów spożywczych bezpośrednio od producentów i hurtowników. Następnie tworzy z nich specjalne zestawy – boxy – które są oferowane konsumentom za pośrednictwem istniejącej aplikacji Too Good To Go. Cechą usługi jest dostawa boxów bezpośrednio do klientów, co zwiększa wygodę i dostępność.

Czytaj także:

Boxy oferowane w ramach usługi zawierają różnorodne produkty pochodzące od znanych marek, takich jak Sonko, Heinz, OSHEE, Pudliszki czy Mieszko.

W zależności od kategorii, w boxach mogą znaleźć się gotowe posiłki, napoje, przekąski oraz inne artykuły spożywcze. Przed dokonaniem zakupu, użytkownicy aplikacji mają wgląd w ogólną zawartość danego boxa, z wyjątkiem "Boxów Niespodzianek", które zachowują element zaskoczenia.

Polska na czele niechlubnych statystyk

Skala marnowania żywności w Polsce jest zatrważająca. Szacuje się, że rocznie wyrzucanych jest blisko 5 milionów ton jedzenia. Co gorsza, aż 60 proc. tych strat generują gospodarstwa domowe. Znaczący udział mają również produkcja i przetwórstwo (31 proc.), a także handel i gastronomia. 

Czytaj także:

Współpraca z Too Good To Go umożliwia monetyzację nadwyżek, które w innym przypadku skończyłyby na śmietniku. Dodatkowo firma Too Good To Go przejmuje obciążenia logistyczne związane z zarządzaniem niesprzedanymi produktami. Co ważne, usługa ta zapewnia producentom dostęp do szerokiej bazy użytkowników aplikacji, co zwiększa widoczność ich marek i może przyczynić się do pozyskania nowych klientów.