
mBank opublikował ważny komunikat, w którym ostrzega klientów przed rosnącą liczbą oszustw internetowych. Cyberprzestępcy stosują nowe metody i triki, by wyłudzić pieniądze i dane osobowe.
Komunikat pojawił się na stronie internetowej banku we wtorek, 9 grudnia, i wskazuje klientom, jak chronić się przed próbami oszustwa.
mBank z ważnym komunikatem dla klientów
Bank zwrócił uwagę, że cyberprzestępcy coraz częściej podszywają się pod osoby zainteresowane zakupem przedmiotów wystawionych na portalach sprzedażowych. Często również podszywają się pod pracowników banku lub funkcjonariuszy policji, aby wyłudzić pieniądze.
Celem oszustów jest nakłonienie użytkownika do zainstalowania złośliwego oprogramowania lub fałszywych aplikacji, które mogą przejąć kontrolę nad urządzeniem.
Najczęściej wysyłają linki do fałszywych stron oferujących "pomoc techniczną", "odbiór pieniędzy ze sprzedaży" lub "przywrócenie bezpieczeństwa konta". Po zainstalowaniu takich aplikacji mogą wyłudzić dane i pieniądze.
Cyberprzestępcy wykorzystują dwie główne metody:
1. Złośliwe aplikacje instalowane przez linki:
2. Przejęcie urządzenia przez aplikacje do zdalnego pulpitu:
By zwiększyć swoją wiarygodność, oszuści wysyłają fałszywe SMS-y, dokumenty oraz instrukcje, jak "przekazać pieniądze na bezpieczne konto".
Jak chronić się przed oszustami w internecie?
mBank zaleca w tym celu:
Bank przypomina też, że w przypadku każdej rozmowy z pracownikiem, ten potwierdza swoją tożsamość poprzez powiadomienie w aplikacji mobilnej.
Zobacz także
