Aż trudno uwierzyć, że to Coca-Cola. Nowa wersja napoju pozbawiona jest ważnego składnika

Patrycja Wszeborowska
Nowy hit tego lata - przezroczysta Coca-Cola. Bez kalorii, bez barwy, o lekko cytrynowym smaku. Nowy produkt o nazwie Coca-Cola Clear pojawi się w Japonii już 11 czerwca.
Coca-Cola wprowadza nowy produkt - bezbarwną wersję swojego najsłynniejszego napoju (zdjęcie poglądowe) flickr.com / fot. abdallahh / CC BY 2.0
Coca-Cola znów eksperymentuje. Zaledwie kilka dni temu temu zdecydowała się wzbogacić swoją ofertę o mleko roślinne, zaś chwilę wcześniej wprowadziła na rynek napój zawierający alkohol. Tym razem oferuje colę w nowej, przezroczystej odsłonie, jak donoszą Wiadomości Handlowe.

Z powodu braku dodatku karmelu, wlana do szklanki Coca-Cola Clear wygląda jak zwykła woda gazowana. Smak jest jednak znajomy - przypomina podobno Colę Light z lekką nutą cytryny. Z tego powodu nasze zmysły są skonsternowane, bo, przyzwyczajone do brązowego koloru Coca-Coli, oczekują zupełnie innych wrażeń smakowych.


Przezroczysta Coca-Cola
Wejście na rynek wersji Clear związane jest z modą na bezbarwne napoje, która obecnie opanowała Japonię. W takiej wersji można już tam kupić herbatę z mlekiem, a nawet kawę. To, jak na przezroczystą Coca-Colę zareagują na Japończycy, będzie przesłanką do tego, czy warto ruszyć z dystrybucją w innych krajach. Na razie nie wiadomo, czy koncern zdecyduje się na wprowadzenie napoju na inne rynki.

Co ciekawe, bezbarwna wersja Coca-Coli była już kiedyś sprzedawana. Eksperyment miał już miejsce w latach 90., kiedy podobny produkt pojawił się na sklepowych półkach pod nazwą Tab Clear. Napój nie spotkał się wtedy z zainteresowaniem konsumentów i firma wycofała go ze sprzedaży. Niemniej jednak dzisiejszy rynek jest inny i może odgrzany pomysł spotka się z cieplejszym przyjęciem.