Oburzeni Amerykanie walczą o polską kiełbasę. Fala hejtu zalała znaną sieć sklepów

Patrycja Wszeborowska
To najgorsze wieści w 2018 – tak podsumował całą sytuację wściekły klient popularnego amerykańskiego marketu Costco. Nie tylko on przeżył szok - fala oburzonych klientów jest pogrążona w żałobie i zapowiada bojkot sklepu. Wszystko przez polską kiełbasę, którą Amerykanie pokochali, a sieć, bez ich wiedzy, wycofała ze swoich restauracji.
Hot dog z polską kiełbasą został wycofany ze sklepów Costco. To jedna z największych sieci marketów w Stanach flickr.com / J. Todd Poling / CC BY 2.0
Costco to znana sieć handlowa, w której można hurtowo zaopatrzyć się od opon samochodowych po zapas papieru toaletowego. W trakcie zakupów wygłodniali klienci mogą posilić się w strefie gastronomicznej. Od wielu lat bezsprzecznym hitem sklepowych restauracji były tanie hot dogi z tzw. polską kiełbasą.

Costco robi się wege
Jednak sieć zdecydowała się postawić na zdrowsze dania i… wycofała polskie hot dogi ze sprzedaży. Zamiast nich do oferty wprowadzono m. in. organiczne hamburgery, wegańskie sałatki i jagody acai.

Decyzja sklepu wywołała w stałych bywalcach sklepu istną wściekłość. Grożą, że przestaną tam robić zakupy, jeśli polski hot dog nie wróci do oferty. Powstała nawet specjalna tablica na Twitterze pod hashtagiem #savethepolishdog.


„Costco, nie jestem pewna, czy mogę ci dłużej ufać”, „Brak mi słów. To nie jest moja Ameryka”, „Wolałbym miskę z jagodami acai niż polską kiełbasę - nigdy nie powiedział nikt, kto ma kubki smakowe” – piszą z goryczą.

Miłość Amerykanów do polskiej kiełbasy to miła odmiana po naszych sąsiadach z Zachodu, którzy polskiej kiełbasy boją się, jak zarazy.

Warto zaznaczyć, że Polacy nie tylko robią świetną kiełbasę, ale mają wielki wkład w poprawę jej jakości. To z naszego kraju pochodzi nowy wynalazek, który pozwala na laserowe nacinanie kiełbasy.