Sojusz Żabki i Microsoftu. Wspólnie tworzą nowoczesny "Sklep Przyszłości"

Patrycja Wszeborowska
Sieć sklepów Żabka i Microsoft łączą siły. W wyniku współpracy obie firmy stworzyły „Sklep Przyszłości”. Cel? Wygoda zakupów z wykorzystaniem pionierskich rozwiązań technologicznych. Swój „Sklep Przyszłości” obie firmy zaprezentowały na piątkowej konferencji z okazji 20-lecia powstania Żabki.
Żabka wraz z Microsoft stworzyła Sklep Przyszłości. fot. Tomasz Suchański / mat. prasowe
Jednym z innowacyjnych rozwiązań „Sklepu Jutra” jest m.in. inteligentna półka. Kiedy klient sięgnie po towar, na ekranie tuż obok półki wyświetli się informacja o produkcie i związanymi z nim promocjami. Ekrany będą również w stanie spersonalizować ofertę pod klienta i polecić mu dany produkt, a to dzięki „żabkowej” aplikacji w jego telefonie.

Inteligentna półka będzie również w stanie poinformować pracownika sklepu, czy przypadkiem czegoś na półce nie brakuje. Będzie mogła również zdecydować o wprowadzeniu promocji na produkty z bliskim terminem ważności.


Sklep Przyszłości w przyszłym roku
Kolejnym nowatorskim pomysłem nowej Żabki jest wykorzystanie technologii porównania obrazu przy kasie. Gdy położymy zakupy w specjalnym koszyku, tzw. jednosekundowa kasa jest w stanie rozpoznać produkty w ciągu jednej sekundy. – Zakupy stają się tak łatwe, jak otwarcie lodówki – zapewniał podczas pokazu Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych i rozwoju Żabki.

– Przyszły rok jest dla nas bardzo ważny. Obecnie testy odbywają się w sklepie laboratoryjnym, niedostępnym dla klientów. Jednak w nadchodzącym roku planujemy skonfrontować się z klientami i zweryfikować te technologie. Będą one testowane sekwencyjnie w sklepach już istniejących – tłumaczy w rozmowie z INNPoland.pl Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Żabki.