WizzAir przerzedził siatkę połączeń z Polski. Pesymistyczne prognozy dla firmy
Opublikowana w środę prognoza węgierskich tanich linii lotniczych WizzAir zawiera jedną kluczową informację – o skokowo rosnących kosztach zakupu paliwa. W sumie w tym roku linie te będą musiały wysupłać na ten cel dodatkowe 80 milionów euro, czyli ponad 340 mln złotych.
Paliwa to nie wszystko. WizzAir podkreśla, że 10 mln euro kosztował go strajk kontrolerów ruchu lotniczego na Zachodzie oraz przepełnienie i zatory na lotniskach w ostatnie wakacje, które odbiły się na punktualności rozkładu lotów. Statystycznie ostatniego lata spóźniony był co trzeci samolot węgierskich linii, co dotyczy zarówno startów, jak i lądowań.
Nowe maszyny WizzAir
Rezultat? Gwałtowne redukcje oferty na sezon zimowy, które szczególnie mocno odbiły się na polskim rynku. Tu WizzAir zawiesił lub całkowicie zamknął ponad 20 tras – wylicza portal fly4free.pl.
Być może sytuacja zmieni się nieco, gdy przewoźnik zacznie modernizować swoją flotę, ale na to trzeba będzie jeszcze poczekać: pierwszy „oszczędny airbus” ma trafić do WizzAira dopiero na początku przyszłego roku.