Nowe utrapienie posiadaczy iPhone'ów. Firma bez ostrzeżenia wylogowała ich z usług

Mariusz Janik
Ni stąd ni zowąd, właściciele najmodniejszego telefonu świata obudzili się w świecie bez dostępu do iCloud, iMessage, Apple Music, Apple TV oraz szeregu innych. Jedyne, co mieli okazję zobaczyć, to kominukat z informacją, że ich Apple ID został zablokowany.
Z nieznanych przyczyn wielu właścicieli telefonów iPhone zostało odciętych od usług firmy takich jak iCloud czy Apple Music. Fot. 123rf.com
Odzyskanie dostępu do wszystkich wymienionych usług wiąże się z ponowną weryfikacją tożsamości – donosi portal conowego.pl. Choć i to nie gwarantuje, że uda się ponownie uzyskać dostęp do usługi.

Przyczyny sytuacji nie są znane, a firma dotychczas oficjalnie nie skomentowała sprawy. Jak przypuszczają zarówno eksperci, jak i „zwykli” internauci przyczyną może być potencjalny atak na serwery amerykańskiego koncernu.

W grę może jednak wchodzić też błąd w kodzie oprogramowania telefonów, uruchamiający blokadę, masowe logowanie się do usług Apple za pomocą haseł wykradzionych firmom trzecim lub wreszcie zorganizowana przez firmę akcja monitorowania osób używających tych samych poświadczeń w różnych usługach – wylicza conowego.pl.