Prosta zagrywka Nokii ma skłonić klientów do kupowania najnowszego modelu

Mariusz Janik
HMD Global, właściciel marki Nokia, sięga po najprostszą metodę zwiększania sprzedaży najnowszego modelu smartfona – opóźnia aktualizację oprogramowania starych modeli. Problem w tym, że taka praktyka jest rozpowszechniona w całej branży.
Modele telefonów Nokia 5, 6 i 8 wciąż czekają na aktualizację systemu Android, choć ta ma być gotowa już od miesiąca. To ma być sposób na zwiększenie sprzedaży modelu 8.1. Fot. 123rf.com
Aktualizacje systemu Android dostosowane do potrzeb telefonów Nokia 5, 6 oraz 8 są gotowe, ale nie trafiają do rąk użytkowników, bo firmie zależy na tym, by maksymalnie zwiększyć najświeższego produktu – smartfona Nokia 8.1. Jak podkreśla portal conowego.pl, łatki dla starszych modeli są gotowe od miesiąca, a Nokia 8 z nowym oprogramowaniem trafiła nawet do jednego z benchmarków.

Sztuczka prosta, wręcz prymitywna: podkreślając, jak ważne jest posiadanie aktualnego – i rzecz jasna, bezpiecznego – oprogramowania, producenci mogą wskazywać, że jedynym modelem, który je posiada, jest ten najnowszy. To argument, który dla wielu klientów ma brzmieć przekonywująco.


Aktualizacje Androida pojawiają się na bieżąco właściwie wyłącznie na smartfonach od Google – podkreśla conowego.pl. Reszta musi czekać – co oznacza choćby, że najnowsza wersja systemu, Android 9.0, działa dziś co najwyżej na 1 procencie wszystkich, będących w użyciu urządzeń z tym systemem.