Te słodycze Polacy kupowali w ostatnim roku najchętniej. Zaskakująca popularność pewnej czekolady

Mariusz Janik
Zestawienie najlepiej sprzedających się słodyczy przygotowała tradycyjnie agencja badawcza Nielsen. Eksperci z tej branży nie są jednak zaskoczeni tegorocznym rankingiem: na tym rynku karty rozdaje od lat kilka tych samych marek, które najwyraźniej wryły się konsumentom w pamięć.
Rynek słodyczy w Polsce został podzielony między kilku graczy już dawno temu. Trudno dokonać w nim jakiegoś wyłomu. Fot. Maciek Jaźwiecki / Agencja Gazeta
Dominacja Ferrero
Lista została skompilowana na podstawie danych z dwunastu miesięcy – od grudnia 2017 do listopada 2018. Otwiera ją – nomen omen, bez zaskoczeń – jajko z niespodzianką Kinder Surprise 20 gram.

Co więcej, sztandarowy produkt Grupy Ferrero nie jest jedyny w TOP10 najpopularniejszych słodyczy. Znajdziemy tu aż cztery inne produkty: przede wszystkim zajmujące 3. pozycję praliny Rafaello w opakowaniach po 150 g. Ale również Kinder Bueno 43 g (pozycja 6), Kinder Chocolate 100 g (pozycja 7) i Kinder Joy, jajko 20 g (pozycja 9). Nie ma zatem wątpliwości, jaka firma dominuje na rynku.


Zaskakująca popularność gorzkiej czekolady
Na drugim miejscu znajdziemy „wedlowskie” Ptasie Mleczko o smaku waniliowym w opakowaniach po 380 g. Obecność tego produktu nikogo nie zaskakuje, już chyba bardziej fakt, że „dziesiątkę” domyka inny produkt E.Wedel – czekolada gorzka 100 g. W przypadku firmy, w której portfolio znajdują się tak popularne produkty, jak wafle WW, torciki wedlowskie czy batony Pawełki – mimo wszystko jest to zaskoczenie.

Czwartą pozycję udało się zdobyć Prince Polo Classic (50 g) koncernu Mondelez – dla wielu jest to synonim wafelka w czekoladowej polewie, który zaledwie trzema podstawowymi smakami oraz niezmiennym od wielu lat designem podbija serca kolejnych pokoleń.

Piąte miejsce zajmuje Merci Czekoladowa Kolekcja w 250-gramowym opakowaniu, produkt firmy Storck. Ten komplet czekoladek, podobnie jak Ptasie Mleczko, stał się synonimem okazjonalnego poczęstunku w pracy, szkole czy na imprezie, czemu zapewne zawdzięcza wysoką sprzedaż. Listę domykają croissanty firmy Chipita – 7 Days, które znalazły się na pozycji 8.