Ujawniono zarobki polskich youtuberów. Najdroższa kampania kosztowała 1,5 mln zł

Konrad Bagiński
Najlepsi zarabiają po kilkanaście – kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie na kampaniach. Mali walczą o bartery. Średni koszt kampanii reklamowej u youtubera to 9,5 tysiąca złotych.
Matura to Bzdura od lat zarabia i rozbawia Polaków, którzy śmieją się z niewiedzy... innych Polaków fot. maturatobzduratv / Instagram
Takie dane podaje agencja LifeTube. W 2018 roku blisko pół tysiąca youtuberów opublikowało na swoich kanałach ponad 46,5 tys. wideo. Zostały wyświetlone łącznie 7 miliardów razy.

– Koszty współpracy z influencerami są bardzo różne, średnio policzyliśmy w zeszłym roku w LifeTube, że jedna kampania kosztowała 9,5 tys. zł, ale podkreślam, że jest to średnia. Mamy kampanie nawet barterowe, gdzie influencerzy dostają po prostu jakieś produkty w zamian za świadczenia, ale mamy też inne kampanie, najdroższa kampania zrealizowana przez nas w zeszłym roku kosztowała 1,5 mln zł – mówi Newserii Kamil Bolek, dyrektor ds. marketingu LifeTube.


W LifeTube zrzeszonych jest 500 youtuberów. Agencja wypłaciła im w 2018 roku ok. 23 mln zł.

Ile można zarobić na YouTube?
– Są youtuberzy czy influencerzy, którzy zarabiają małe kwoty z wyświetlanych reklam czy z małych współprac, ale część youtuberów żyje z tego i to bardzo dobrze. Ich przychody są nawet pięciocyfrowe miesięcznie – mówi Kamil Bolek.

Z danych LifeTube wynika, że największy zysk z inwestycji przynoszą kampanie realizowane z influencerami z branży beauty. Jeden funt wydany na kampanie przynosi 8,81 funta średniego zwrotu.

Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, niedawno o swoich zarobkach bardzo szczerze opowiedziała jedna z popularnych polskich vlogerek.