Nowy sponsor tytularny na bolidzie Kubicy. Ta tajemnicza firma może nieźle nawywijać na rynku

Mariusz Janik
Wszyscy mówią o sponsoringu Orlenu, a mało kto zauważył, że na bolidzie Roberta Kubicy pojawiło się niebieskie logo – firmy ROKiT. Nowy sponsor tytularny zespołu Williamsa zastąpił w tej roli producenta wermutu, Martini. ROKiT to firma, która energicznie promuje ideę „inteligentnych miast” – z niemałymi sukcesami w przekuwaniu jej w konkrety.
Jeszcze dwa tygodnie temu na bolidzie Kubicy nie było logo ROKiT. Teraz jest to nowy sponsor tytularny. Co to za firma, czym się zajmuje? Fot. Dawid Żuchowicz / Agencja Gazeta
Telekomunikacyjny „czarny koń” – tak można określić rolę, jaką ROKiT może odegrać na rynku telekomunikacyjnym w kolejnych latach. Firma jest w tej chwili znana przede wszystkim ze smartfonów, sprzedawanych w stosunkowo umiarkowanych cenach. Promuje też technologię, pozwalającą oglądać obrazy 3D bez użycia okularów dostosowujących obraz do możliwości oka.

Idealny partner
Do tego jednak dorzucane są inne produkty i usługi. ROKiT inwestuje w innowacyjne sieci wi-fi, technologie związane z bezpieczeństwem domu oraz sprzedaż ubezpieczeń. ROK Brands – grupa, do której należy ROKiT – zajmuje się też m.in. energetykami, alkoholami i kosmetykami.


– Uruchomienie takiej firmy jak ROKiT wymagało od nas znalezienia globalnej platformy, dzięki której będziemy mogli przedstawić historię naszych innowacji – skwitował jeden z współzałożycieli firmy, Jonathan Kendrick. – Williams jest dla nas idealnym partnerem. Dzięki nim możemy prezentować kibicom nowe technologie. To początek ambitnej i ekscytującej drogi, która ma przywrócić Williams na podium F1 – podkreślił.