Oszuści podszywają się pod dostawców energii. Wysyłają „fakturę za prąd”

Patrycja Wszeborowska
Mail od dostawcy energii elektrycznej z wezwaniem do zapłaty? Uwaga, to mogą być oszuści, podszywający się pod firmę. Przed naciągaczami ostrzega Polska Grupa Energetyczna.
Oszuści podszywają się pod PGE. Wysyłają fałszywe wezwania do zapłaty. Fot. Karol Piętek / AG
Fałszywe maile
– Do PGE docierają sygnały od osób, które otrzymują fałszywe wiadomości e-mail wzywające do uregulowania rzekomych zaległych należności – ostrzega PGE w komunikacie prasowym.

Wiadomości sprawiają wrażenie wiarygodnych. Wysyłane są z adresu biuro@pge.pl i podpisane nazwiskiem Michał Sajewicz. Nadawca informuje o rzekomym błędnym wyliczeniu wcześniejszej faktury i wzywa do uregulowania różnicy.

Jak informuje spółka, fałszywe maile wysyłane są do odbiorców w całej Polsce. W przypadku otrzymania podobnej wiadomości, firma prosi o zachowanie szczególnej ostrożności i przestrzega przed wpłacaniem pieniędzy na konto przekazywane w korespondencji. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosi o kontakt z infolinią: +48 422 222 222.


Jak odzyskać pieniądze
Warto pamiętać, aby jakichkolwiek internetowych płatności dokonywać kartą – wtedy mamy realną szansę odzyskania swoich pieniędzy, jeśli zostały przelane na konto oszusta. Jak wyjaśniał Adam Heartle z Zaufanej Trzeciej Strony dla INNPoland.pl, w takim wypadku należy złożyć reklamację za pomocą formularza chargeback, czyli obciążenia zwrotnego karty kredytowej.