Oszuści podszywają się pod dostawców energii. Wysyłają „fakturę za prąd”
Mail od dostawcy energii elektrycznej z wezwaniem do zapłaty? Uwaga, to mogą być oszuści, podszywający się pod firmę. Przed naciągaczami ostrzega Polska Grupa Energetyczna.
– Do PGE docierają sygnały od osób, które otrzymują fałszywe wiadomości e-mail wzywające do uregulowania rzekomych zaległych należności – ostrzega PGE w komunikacie prasowym.
Wiadomości sprawiają wrażenie wiarygodnych. Wysyłane są z adresu biuro@pge.pl i podpisane nazwiskiem Michał Sajewicz. Nadawca informuje o rzekomym błędnym wyliczeniu wcześniejszej faktury i wzywa do uregulowania różnicy.
Jak informuje spółka, fałszywe maile wysyłane są do odbiorców w całej Polsce. W przypadku otrzymania podobnej wiadomości, firma prosi o zachowanie szczególnej ostrożności i przestrzega przed wpłacaniem pieniędzy na konto przekazywane w korespondencji. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosi o kontakt z infolinią: +48 422 222 222.
Jak odzyskać pieniądze
Warto pamiętać, aby jakichkolwiek internetowych płatności dokonywać kartą – wtedy mamy realną szansę odzyskania swoich pieniędzy, jeśli zostały przelane na konto oszusta. Jak wyjaśniał Adam Heartle z Zaufanej Trzeciej Strony dla INNPoland.pl, w takim wypadku należy złożyć reklamację za pomocą formularza chargeback, czyli obciążenia zwrotnego karty kredytowej.