T-Mobile ostrzega klientów przed oszustami. Wyjątkowo sprytna metoda na kradzież danych

Konrad Siwik
Oszuści podszywający się pod operatora sieci komórkowych znów atakują. Tym razem zachęcają do wzięcia udziału w ankiecie, w której można wygrać najnowszy smartfon - ostrzega T-Mobile.
T-Mobile ostrzega przed kolejną falą ataków phishingowych „wygraj najnowszy smartfon”. Fot. rclassenlayouts/123rf.com
Metoda na "nowy smartfon"
Ankieta ma dotyczyć tylko nielicznych i wybranych osób, co może przekonać do wzięcia udziału. W końcu nie każdy może być „wybrańcem”. Tym, co wyróżnia oszustwo, to narzucenie czasowego limitu na jej wypełnienie. Zazwyczaj jest to 1 minuta – na co zwraca uwagę operator. Abonent pod presją upływających sekund jest zmuszany do szybszego udzielania odpowiedzi.

Pytania często dotyczą wrażliwych danych takich jak hasła abonenckie. Dział bezpieczeństwa technicznego T-Mobile pracuje nad blokadą domen pośredniczących w przestępczej działalności. Firma w opublikowanym właśnie komunikacie prosi klientów o czujność.


Oszuści wyłudzają hasła abonenckie
O jednym z podobnych ataków pisaliśmy w zeszłym miesiącu. Wtedy nasz czytelnik odezwał ze skargą, że wydzwaniają do niego oszuści podszywający się pod firmę telekomunikacyjną. Głos w telefonie, nie przedstawiając się z imienia i nazwiska, zażądał od niego hasła abonenckiego.

Jedyna informacja jaką podał, to że jest przedstawicielem T-Mobile. Nasz czytelnik na szczęście wyczuł, że sprawa z śmierdzi na odległość, ponieważ profesjonalni pracownicy firmy na samym początku podają dokładnie swoje dane i raczej są uprzejmi w stosunku do klienta.