Trzy paski nie tylko dla Adidasa. Firma przegrała przed TSUE spór o wyłączność do znaku
Wszystkie buty sportowe to potocznie „adidasy”. Teraz to określenie może stać się bliższe prawdy, ponieważ marka znana na całym świecie z trzech pasków nie ma do nich wyłączności. Urząd UE ds. Własności Intelektualnej uznał, że charakterystyczny symbol nie może być chroniony jako unijny znak towarowy Adidasa.
W 2014 EUIPO zarejestrowało trzy równoległe paski jako znak towarowy Adidasa. Jednak marka straciła do nich wyłączność po tym, jak belgijska firma Shoe Branding Europe BVBA złożyła wniosek o unieważnienie. W nim wskazała, że znak nie ma „charakteru odróżniającego”.
Tym samym w 2016 roku urząd unieważnił swoją poprzednią decyzję, a Adidas stracił wyłączność do swojego charakterystycznego znaku. Firma oczywiście odwołała się do sądu UE, ale niestety tym razem przegrała z konkurencją.
Adidas pozwał Pumę
Batalia o paski toczyła się też między Adidasem i Pumą. Jednak wtedy chodziło nie o trzy a cztery paski. Jak pisaliśmy w INNPoland Adidas pozwał Pumę za wypuszczenie na rynek modelu butów, które ich zdaniem są łudząco podobne do produkowanego przez nich modelu.
W swoim pozwie Adidas argumentował, że design butów powoduje dezorientację u klientów i wprowadza ich w błąd. Chodziło dokładnie o umieszczenie na obuwiu Pumy czterech ukośnych pasków.
Żądania koncernu były spore: finansowe zadośćuczynienie i wstrzymanie produkcji.