Ponad 50 mld zł przychodów rocznie. Oto największa firma handlowa w Polsce
Ministerstwo Finansów przedstawiło dane uwzględniające największe firmy handlowe funkcjonujące na polskim rynku. Jeronimo Martins, będące właścicielem Biedronki jest najsilniejsze w tej kategorii. Jego przychody wyniosły w ubiegłym roku aż 51,2 mld złotych.
Następne w rankingu są: Tesco – 11,7 mld zł, Kaufland – 10,2 mld zł, Carrefour – 9,2 mld zł, Rossmann – 8,3 mld zł, Żabka – 7,3 mld zł, LPP – 6,9 mld zł i Euro Net – 6,9 mld zł.
Zakaz handlu w niedzielę nie dotknął Biedronki
Sprzedaż Biedronki wzrosła w tym roku o 5.6 proc. do 11,69 mld euro – informował niedawno koncern Jeronimo Martins. Biedronce nie przeszkadza zakaz handlu w niedzielę – koncern ogłosił, że miał on wpływ na ok. 1,3 proc. sprzedaży.
W ostatnim kwartale 2018 sprzedaż Biedronki wyniosła 3.06 mld euro. Rok do roku oznacza to wzrost o 2,9 proc.
W Biedronce zakupy robi 75 proc. dorosłych Polaków. Ale po piętach depcze jej Lidl, który przyciąga prawie 60 proc. społeczeństwa, a na dodatek cieszy się najwyższym wskaźnikiem rekomendacji – poleca go połowa narodu. Poza tymi dwiema sieciami, najbardziej lubimy sklepy Rossmann, Decathlon, Castorama, IKEA, CCC oraz Pepco. Co ciekawa, ta ostatnia sieć prześcignęła modowych gigantów kategorii ubrania.
Wiadomo, ile pieniędzy zostawiliśmy w Lidlu
Polski oddział Lidla wygenerował w zeszłym roku 5,2 proc. globalnych przychodów firmy. W sklepach tej sieci wydaliśmy 18,3 miliarda złotych – czyli 476 złotych na głowę, łącznie z niemowlakami. Firma w tym roku przebije pułap 700 sklepów.