Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o nieuczciwych praktykach firmy Empire Brands, dystrybutora karmy dla pupili. Firma miała odgórnie narzucać wyższą cenę, aby ich kontrahenci nie mogli sprzedawać ich markowej karmy poniżej cen w sklepach internetowych należących do Empire.
Zawyżone ceny za karmę dla psów i kotów
Empire Brands obsługuje sprzedaż hurtową i detaliczną swojej karmy dla psów i kotów w Polsce, w sklepach stacjonarnych, gabinetach weterynaryjnych, w sklepach internetowych i na platformach do zakupów online.
Prowadzą również swój sklep Empire Shop z flagowymi produktami, w tym z bogatą ofertą dla psów rasowych w cenach premium. Stosunkowo wysokich i firmie wyraźnie zależało, aby nikt nie sprzedawał ich po niższych cenach.
Tomasz Chróstny
Prezes UOKiK
Jeśli ktoś wyrwał się ze zmowy cenowej, aby sprzedawać karmę taniej, miał być wpierw upominany przez spółkę. Dalsze niestosowanie się do zaleceń powodowało zmianę warunków płatności za produkty, czy wręcz uniemożliwienie ich zakupu i rezygnację ze współpracy.
Zobacz także
Partnerzy handlowi skierowali do Empire skargi za takie działania. Zwrócili się do UOKiK z prośbą o interwencję.
Prezes UOKiK nałożył karę na spółkę w wysokości 352 821 zł oraz wymierzył sankcje wobec dwóch osób zarządzających spółką: Rafała Śliwińskiego (82 250 zł kary) i Macieja Banduły (39 000 zł kary).
Razem to 474 071 zł grzywny.