PKP Intercity to istne muzeum kolejnictwa. Aż 90 proc. wagonów pasażerskich ma ponad 26 lat
Aż 60 proc. wagonów pamięta PRL, wynika ze sprawozdania PKP Intercity. Pociągów przybywa powoli, choć w 2018 roku firma podpisała umowy na zakupy i modernizację za 2 mld zł.
Obecnie przewoźnik kolejowy posiada 2,1 tys. wagonów. Spora część z nich, bo 799 wagonów ma powyżej 30 lat, a 440 z nich ma od 26 do 30 lat. Prawie wszystkie z ponad 130 wagonów sypialnych też dociąga do sędziwego wieku.
Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity, twierdzi że spółka ma w planie modernizację taboru.
– PKP Intercity realizuje obecnie największy program inwestycyjny w historii spółki. Program „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji” zostanie wdrożony do 2023 r., a jego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł – twierdzi Grzduk.
– Dzięki realizowanemu programowi inwestycyjnemu po jego zakończeniu w 2023 roku tabor PKP Intercity będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany. Dodatkowo w 94 proc. pociągów pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, w każdym pociągu przewidziana będzie również przestrzeń przystosowana dla osób poruszających się na wózkach oraz wydzielone miejsce na rowery, co dodatkowo ułatwi podróż pasażerom posiadającym specjalne potrzeby – dodaje.
WiFi w pociągach pendolino
To, co przez lata wydawało się niemożliwe, zostanie w końcu zrealizowane. PKP Intercity zapowiada, że do końca listopada we wszystkich pociągach typu pendolino będzie dostępne Wi-Fi. Jak informuje PKP Intercity, sieć Wi-Fi dostępna jest aktualnie w 305 składach i wagonach PKP Intercity.