To pierwsze takie rozwiązanie w historii. Oni po zakupy polecą samolotem elektrycznym

Konrad Siwik
Najkrótsze połączenie lotnicze na świecie obsłużą samoloty elektryczne. Wszystko po to by było bardziej ekologicznie. Odległość do pokonania to 2,7 km, a lot trwa zaledwie 80 sekund.
Najkrótszy lot na świecie zostanie obsłużony prze elektryczne samoloty. wikimedia commons
Trasa łączy ze sobą szkockie wyspy Westray i Papa Westray – pisze portal Economist.com. Połączenie jest wykorzystywane przez lokalną ludność np. do w podróży po zakupy, do pracy, do szpitala, czy do szkoły. Teraz ma się ono stać pierwszym, które będzie obsługiwane przez samoloty elektryczne.

Pierwsze komercyjne loty samolotami elektrycznymi przewoźnik zapowiedział na rok 2022 rok. Lot między wyspami Westray i Papa Westray kosztuje 17 funtów. Elektryczne samoloty powinny pozwolić na zredukowanie ceny. Kolejną zaletą jest to, że przyczynią się one do spadku emisji CO2.


Nie dość, że jest to najkrótszy lot na świecie, to teraz będzie też najbardziej ekologiczny.

Gigantyczny port lotniczy ma powstać w Nepalu
Megalotnisko, które pochłonie 7 tys. ha dżungli, ma powstać u stóp Himalajów. Jego budowę już planuje rząd Nepalu. Port, który swoją wielkością dorówna największym na świecie lotniskom, ma pomóc w rozwoju gospodarki.

Ogromna połać terenu, którą ma zająć lotnisko, nie podoba się ekologom. W końcu będzie trzeba poświęcić na nie tysiące hektarów lasów.

Jednak lotnisko zdaniem tamtejszych władz musi powstać. Ma być ono większe, o większym natężeniu ruchu i bardziej zaawansowane niż międzynarodowe lotnisko imienia Indiry Gandhi w Delhi.

Biometryczne bramki na polskich lotniskach
Odprawa na lotnisku Chopina i Warszawa-Modlin przebiega teraz znacznie szybciej. Dzięki zastosowaniu biometrii w bramkach znajdujących się na lotnisku, kontrola graniczna trwa kilka sekund. Wystarczy posiadać biometryczny paszport lub nowy e-dowód osobisty (dostępny w Polsce od 2019 roku).

Dwadzieścia bramek ABC (ang. Automated Border Control) pojawiło się na lotnisku Chopina w Warszawie. Pierwsza połowa ma obsługiwać pasażerów odlatujących, a druga przylatujących spoza strefy Schengen.

Na lotnisku Warszawa-Modlin także pojawiły się bramki ABC.