Facebook News, czyli wiadomości od Zuckerberga. Portal startuje z własnym serwisem informacyjnym

Patrycja Wszeborowska
Facebook pragnie zrobić konkurencję mediom i dostarczać swoim użytkownikom najważniejszych informacji z kraju i świata. W ramach swojego serwisu zamierza stworzyć sekcję News, sprofilowaną pod newsowe gusta użytkownika. Nową zakładkę reklamuje jako „przestrzeń dla wysokiej jakości dziennikarstwa” oraz walczącą z dezinformacją. Właśnie trwają testy nowej usługi.
Założyciel i CEO Facebooka Mark Zuckerberg pragnie dostarczać użytkownikom "wysokiej jakości dziennikarstwa". flickr.com / Anthony Quintano / CC BY 2.0
Wiadomości od Facebooka
Nowa platforma Facebook News będzie agregować dopasowane do użytkownika wiadomości od około 200 wydawców. Wśród nich znalazły się takie tytuły, jak „Washington Post”, „Wall Street Journal”, BuzzFeed, ABC News, a nawet kontrowersyjny „BreitBart News”, który publikuje prawicowe teorie spiskowe, jak podaje CNN Business.

Funkcja newsowa będzie dostępna na stronie głównej serwisu, ale również w aplikacji mobilnej w specjalnej zakładce. Wiadomości będą w niej dostępne jako pełne artykuły lub zajawki, które po kliknięciu będą odsyłać do tekstu źródłowego.


Czy Facebook News pojawią się w Polsce?
W zakładce pojawią się działy: wiadomości ogólne, biznes, rozrywka, nauka, technologie, zdrowie i sport. Znajdujące się w nich treści będą wybierane zarówno przez algorytmy sztucznej inteligencji, jak i rzeczywistych dziennikarzy. Każdy użytkownik będzie mógł wskazać, które treści go interesują i których chce widzieć więcej, a z których chciałby zrezygnować. Na podstawie jego wyborów, algorytmy sprofilują artykuły pod każdego użytkownika.

Nowa sekcja testowana jest właśnie w największych miastach Stanów Zjednoczonych (m.in. w Nowym Jorku, Chicago czy Los Angeles). Facebook na razie milczy o planowanej dacie zakończenia testów i wprowadzeniu usługi do innych krajów poza USA.