Zmiany na Facebooku. Po kilkunastu latach firma wprowadza nowe logo

Marcin Długosz
Technologiczny gigant musiał mocno zmęczyć się tym, że wszyscy automatycznie utożsamiają Facebooka-firmę z Facebookiem-serwisem. I dla tego pierwszego wprowadza nową identyfikację wizualną.
Zmiana loga Facebooka-firmy to kolejna w ostatnim czasie wizerunkowa ewolucja amerykańskiego giganta. Fot. flickr.com / JD Lasica / CC BY 2.0
Jak stwierdził Antonio Lucio, szef facebookowego marketingu, zmiany w identyfikacji wizualnej wprowadzane są po to, "aby jasno pokazywać, które produkty pochodzą od Facebooka".

I wychodzi na to, że szefów amerykańskiej firmy ostro irytowało to, że synonimem firmy stała się zaledwie jedna jej usługa. Zamiast jednak zmieniać cokolwiek w nazwach, postanowili po prostu stworzyć nowe logo, które od teraz będzie używane kiedy tylko będzie mowa o Facebooku-firmie. Dobrze znane logo portalu społecznościowego pozostaje bez zmian.
Nowe logo Facebooka-firmy ma pozwolić na odróżnienie go od Facebooka-usługi.Fot. mat. prasowe
Usługi "od Facebooka"
Nowe logo dla firmy to nie jedyna zmiana wizerunkowa, którą ostatnio wprowadza Facebook. Należą do niego m.in. popularne aplikacje Instagram i WhatsApp, co jednak nie było zbyt widoczne.


Jak pisaliśmy na INNPoland.pl, amerykański gigant postanowił położyć temu kres i jest aktualnie w trakcie przemianowywania ich na "Instagram od Facebooka" i "WhatsApp od Facebooka".

Newsy od Facebooka
Facebook pragnie też zrobić konkurencję mediom i dostarczać swoim użytkownikom najważniejszych informacji z kraju i świata. W ramach swojego serwisu zamierza stworzyć sekcję News, sprofilowaną pod newsowe gusta użytkownika. Nową zakładkę reklamuje jako "przestrzeń dla wysokiej jakości dziennikarstwa" oraz walczącą z dezinformacją. Właśnie trwają testy nowej usługi.