Portal Interia na sprzedaż. Ujawniono, kto jest zainteresowany kupnem
Grupa Bauer Media chce sprzedać swoją online'ową nogę – serwis Interia.pl. Chętnych do zakupu nie powinno brakować. Pojawili się już nawet pierwsi faworyci.
Przychody i zyski Interii
Chętnych nie powinno jednak brakować. Nie jest na razie znana potencjalna kwota ani data transakcji, ale mówi się już o potencjalnych kupcach. Według źródła PB Interią jest zainteresowana Agora, wśród faworytów wymieniana jest też Wirtualna Polska Holding i Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej”.
Interia to duży i rozpoznawalny portal. W listopadowym zestawieniu Gemiusa TOP 20 wydawców uplasowała się na szóstym miejscu, wyprzedzając m.in. Grupę Allegro, Polska Press, OLX i Gazeta.pl. A jak podają Wirtualne Media, w ub.r. Grupa Interia.pl osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 114,3 mln zł i 22,3 mln zł zysku netto.
Dlaczego Bauer chce sprzedać Interię?
Maciej Brzozowski, rzecznik grupy Bauer w Polsce, w rozmowie z „Pulsem Biznesu” nie zdradza powodów. Dziennik przypuszcza jednak, że może to wynikać ze słabnącej pozycji serwisu wobec liderów, tzn. Onetu i Wirtualnej Polski.
Grupa Bauer Media, w skład której wchodzi Interia, działa w Polsce od 1991 r. i ma znaczący udział w naszym rynku mediowym. Wydaje kilkadziesiąt magazynów, w tym „Twój styl”, „Pani”, „TeleTydzień” czy „Naj”. Jest też właścicielem radia RMF FM i takich internetowych serwisów, jak Rankomat.pl czy sowafinansowa.pl.