Prezes polskiego Lidla awansuje do światowej centrali. Wiemy, czym będzie się zajmował

Katarzyna Florencka
Za jego rządów Lidl przekroczył liczbę siedmiuset sklepów w Polsce. Teraz Maksymilian Braniecki awansuje do światowego zarządu Lidla. Nowym prezesem krajowego oddziału będzie Włodzimierz Wlaźlak.
Dotychczasowy prezes Lidl Polska Maksymilian Braniecki dołączył do światowego zarządu firmy. Fot. Andrzej Michalik / Agencja Gazeta
W zarządzie Lidl Stiftung & Co. KG Braniecki zasiądzie w marcu 2020 r. Jak poinformowało biuro prasowe Lidla, będzie tam odpowiedzialny za sklepy w siedmiu państwach: w Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, Słowenii, Rumunii i Bułgarii.

Lidl jest częścią niemieckiej Grupy Schwarz i posiada ponad 10 tys. sklepów w 32 krajach świata.

W Polsce nowy prezes
– Serdecznie dziękuję każdemu z pracowników Lidl Polska za codzienny wysiłek i zaangażowanie w pracę, które przekładają się na sukces naszej firmy. Mój awans zawdzięczam pracy każdego z Was. Cieszę się, że będę reprezentował nasz kraj w zarządzie międzynarodowym – napisał w komunikacie dla pracowników.


Braniecki związany jest z Lidlem od 17 lat, prezesem polskiej spółki był od 2015 r., wcześniej pełnił analogiczną funkcję w Lidl Rumunia. Jego miejsce na szczycie polskiego zarządu firmy zajmie Włodzimierz Wlaźlak, absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz Justus-Liebig-Universität w Giessen. Ma on wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu regionalną spółką sprzedaży, a w ubiegłym
roku czasowo zastępował członka zarządu spółki narodowej Lidl Niemcy.
Dotychczasowy prezes polskiego Lidla Maksymilian Braniecki (po lewej) awansował do światowego zarządu sieci. Jego miejsce zajmie Włodzimierz Wlaźlak (po prawej).Fot. mat. prasowe
Lidl w Polsce
Lidl jest jedną z największych sieci handlowych działających w Polsce. Jego przychody w 2018 r. wyniosły 16,2 mld zł – dzięki czemu uplasował się na drugim miejscu rankingu, za Jeronimo Martins, czyli właścicielem Biedronki.

Polski oddział Lidla wygenerował wówczas 5,2 proc. globalnych przychodów firmy. W sklepach tej sieci wydaliśmy 18,3 miliarda złotych – czyli 476 złotych na głowę, łącznie z niemowlakami.

Za rządów Branickiego firma uruchomiła m.in. internetowy sklep spożywczy, wprowadziła też program lojalnościowy Lidl Plus. Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, w ciągu zaledwie kilku miesięcy platforma zyskała kilka milionów użytkowników i stała się jedną z najpopularniejszych w Polsce.