Zmiany na polskim rynku smartfonów. Huawei został pokonany przez chińskiego rywala

Katarzyna Florencka
NIesprzyjający klimat polityczny przełożył się na spadek sprzedaży telefonów Huawei w Polsce. W IV kwartale 2019 r. po raz pierwszy od lat producent spadł na trzecie miejsce jeśli chodzi o sprzedane w naszym kraju smartfony. Pokonał go jego chiński rywal, Xiaomi.
Samsung ma nowego poważnego rywala na polskim rynku smartfonów. Jest to Xiaomi, który po raz pierwszy sprzedał więcej niż Huawei. Fot. 123rf.com
Na szczycie podium wciąż pozostaje koreański Samsung. Według danych firmy analitycznej IDC, w ostatnim kwartale 2019 r. miał on 32,3 proc. udziału w rynku. Wynik ten jednak raczej Koreańczyków nie zadowoli do końca: w przeszłości firma sprzedawała nawet i 40 proc. wszystkich smartfonów na polskim rynku. Chińskie firmy się nie poddają
Po piętach Samsungowi zaczyna deptać chińska firma – ale, co ciekawe, nie ta, co zazwyczaj. Po raz pierwszy od lat Huawei spadł na trzecie miejsce zestawienia producentów smartfonów. Z danych IDC wynika, że w IV kwartale 2019 r. sprzedał on 20,6 proc. wszystkich smartfonów na polskim rynku.


Huaweia wyprzedził jego chiński rywal Xiaomi. Opłaciły się głośne promocje i otwieranie nowych sklepów. Do tego producenta należało pod koniec zeszłego roku 22,9 proc. polskiego rynku.

Na świecie Huawei się trzyma
W skali całego świata z kolei Huawei był w 2019 roku drugim największym producentem smartfonów. Jak wyliczyła firma Counterpoint, w ubiegłym roku chiński producent sprzedał 238,5 mln smartfonów, czyli o 33 mln więcej, niż w ubiegłym roku.

Na pierwszym miejscu uplasował się Samsung. Koreański gigant technologiczny w ciągu jednego roku sprzedał 296,5 mln smartfonów. Oznacza to, że odnotował wzrost względem wyników rok wcześniej, gdy rozdystrybuował 291,8 mln urządzeń.

Ostatnia pozycja na podium przypadła w udziale Apple. Amerykański producent w tym samym czasie sprzedał "jedynie" 196,2 mln telefonów, co oznacza, że zaliczył spory spadek w porównaniu do ubiegłych lat (206,3 w 2018 roku).

Następne w zestawieniu wylądowały dwa chińskie przedsiębiorstwa – Xiaomi z 124,5 mln dostarczonych użytkownikom urządzeń oraz pnący się w górę Oppo z 119,8 mln.