Składane telefony to jeszcze nie to. Użytkownicy donoszą o problemach z ekranami
Ledwo co najnowsze modele składanych smartfonów trafiły do rąk użytkowników, a pojawiły się pierwsze doniesienia o tym, że przy normalnym użytkowaniu telefony pozostawiają wiele do życzenia: ich ekrany łatwo zadrapać czy odkształcić.
Odkształcenia i zadrapania
Okazuje się, że ekran telefonu uległ odkształceniu po zaledwie 45 minutach w kieszeni Raymonda Wonga, dziennikarza magazynu Input. Tyle wystarczyło, żeby na zgięciu ekran oddzielił się od reszty telefonu.
Z kolei w przypadku Samsunga Galaxy Z Flip recenzenci zwracają uwagę na to, że ekran telefonu zadrapuje się bardzo łatwo – choć jego wytrzymałość jest jednym z najważniejszych elementów marketingu telefonu.
Czytając o problemach z nowymi składakami, trudno oprzeć się wrażeniu, że już to gdzieś grali. W zeszłym roku Galaxy Fold, pierwszy składany telefon Samsunga, zaliczył gigantyczny falstart.
Prezentacja smartfonu zjednoczyła wszystkich w zachwycie – jednak wrażenie zepsuło się po rozesłaniu pierwszych egzemplarzy testowych. Telefony, które miały wytrzymać setki tysięcy otwarć i zamknięć, łamały się już pierwszego dnia. Firma nie zadbała również o przekazanie nieoczywistych informacji, jak np. to, że przypominająca fabryczną folię ochronna osłonka to integralna część ekranu.
Cała sprawa mocno opóźniła premierę (skądinąd bardzo dobrego) telefonu. Ostatecznie jednak, jak pisaliśmy w INNPoland.pl, Samsung naprawił wady konstrukcyjne, dodał specjalne zaczepy u góry, w miejscu łączenia, wzmocnił zewnętrzne ramki, konstrukcja wygląda teraz solidniej, niweluje tę obawę przed dotknięciem, by nie zepsuć. Wzmocniony i lepiej dopasowany do całości został też tylny zawias. Telefon trafił do sprzedaży na jesieni.
AKTUALIZACJA
Po publikacji tekstu otrzymaliśmy od przedstawicieli Motoroli oświadczenie, którego treść cytujemy poniżej:
Jesteśmy pewni najwyższej jakości wyświetlacza razr i nie spodziewamy się, że konsumenci doświadczą odklejania się ekranu w wyniku normalnego użytkowania. Jeśli konsument napotka taki problem, a urządzenie nie nosi śladów niewłaściwego użytkowania, będzie ono objęte naszą gwarancją. Więcej informacji na temat gwarancji można znaleźć na stronie: www.motorola.com/device-legal