Biedronka obniża na stałe ceny popularnych produktów. Tak będzie walczyć z inflacją

Katarzyna Florencka
Biedronka zdecydowała się obniżyć na stałe ceny 100 popularnych produktów. Twierdzi, że przykłada się w ten sposób do walki z... inflacją.
Biedronka chce walczyć z rosnącą inflacją. Obniżyła ceny 100 popularnych produktów. Fot. Grażyna Marks / Agencja Gazeta
Klienci niezwykle popularnej w Polsce sieci zapłacą mniej za podstawowe artykuły, takie jak m.in.: jaja ściółkowe (opakowanie jaj Moja Kurka rozmiar M będzie tańsze o 8 proc.), mleko Mleczna Dolina (tańsze o 10 proc.), masło Mleczna Dolina (13 proc. taniej) czy chleb chleb rodzinny (11 proc. taniej) – donosi serwis wiadomoscihandlowe.pl.

Promocje w Biedronce

Obniżki te mają obowiązywać już na stałe. – W Biedronce obniżamy ceny zawsze, gdy tylko jest to możliwe, w ten sposób dokładając się do walki z rosnącą inflacją – twierdzi dyrektor handlowy sieci Marcin Domański


Jak dodaje, akcja nie jest powiązana z nadchodzącą obniżką VAT, co oznacza, że "klienci mogą się spodziewać kolejnych dobrych informacji wkrótce".

Biedronka ma zresztą historię interesujących akcji promocyjnych. Niedawno na kilka dni wprowadziła specjalną promocję na "koszyk Dudy". Była to reakcja na głośną publikację "Gazety Wyborczej", która porównała aktualne ceny z cenami z początku 2015 r. – na podstawie zakupów spożywczych, które ówczesny kandydat na prezydenta Andrzej Duda zrobił w Polsce i na Słowacji.

Kaufland wyprzedził obniżkę VAT

Biedronka nie jest jedyną działającą w Polsce dużą siecią handlową, która w ostatnim czasie obniżyła ceny podstawowych produktów. Jak pisaliśmy niedawno w INNPoland.pl, w ramach akcji promocyjnej "Ciach VAT" Kaufland zdecydował się obniżyć ceny ponad 3 tys. produktów. Klienci sieci mniej płacą w tym momencie m.in. za produkty spożywcze czy artykuły dla dzieci i niemowląt.

Akcja promocyjna sieci wyprzedziła nową matrycę stawek VAT, która wejdzie w życie 1 kwietnia 2020 r.