Oto najcenniejsze marki świata. Zwycięzca jest wyceniany na 415 mld dol.

Marcin Długosz
Maszyna do pieniędzy o nazwie Amazon działa na tak wysokich obrotach, że kolejny raz została najcenniejszą marką świata. Jest wyceniana na niewyobrażalną kwotę 415 mld dol.
Nowa edycja rankingu najbardziej cennych marek świata - BrandZ 2020 Fot. Steve Jurvetson / Flickr.com / CC BY 2.0
Znamy nową edycję rankingu najbogatszych i najpotężniejszych marek w biznesie BrandZ, realizowanego przez Kantar.

Na pierwszym miejscu utrzymał się niedościgniony Amazon Jeffa Bezosa. Wartość tej firmy wyceniana jest na 415,9 mld dol. Co ciekawe, wzrost w porównaniu do zeszłorocznego wyniku wyniósł aż 32 proc. Pandemia pomogła Amazonowi, który zarabia przede wszystkim na usługach chmurowych i ecommerce.

Łączna wartość grupowanych w rankingu stu marek wzrosła - mimo pandemii - o 5,9 proc. do łącznej sumy 5 bilionów dolarów. Charakter najwyżej wycenianych firm pozostał bez zmian w porównaniu z zeszłym rokiem - to głównie firmy technologiczne.

Najcenniejsze marki świata BrandZ - edycja 2020

1. Amazon - 415,9 mld dol. (wzrost o 32 proc.),
2. Apple - 352,2 mld dol. (wzrost o 14 proc.),
3. Microsoft - 326,5 mld dol. (wzrost 30 proc.),
4. Google - 323,6 mld dol. (wzrost o 5 proc.),
5. Visa - 186,8 mld dol. (wzrost o 5 proc.),
6. Alibaba - 152,5 mld dol. (wzrost o 16 proc.),
7. Tencent - 150,9 mld dol. (wzrost o 15 proc.),
8. Facebook - 147,1 mld dol. (spadek o 7 proc.),
9. McDonald's - 129,3 mld dol. (spadek o 1 proc.),
10. Mastercard - 108,1 mld dol. (wzrost o 18 proc.).
Najcenniejsze marki świata w 2020 r. - miejsca od 1 do 50.Fot. Kantar / BrandZ 2020
Najcenniejsze marki świata - miejsca 51-100.Fot. Kantar / BrandZ