Oto najcenniejsze marki świata. Zwycięzca jest wyceniany na 415 mld dol.
Maszyna do pieniędzy o nazwie Amazon działa na tak wysokich obrotach, że kolejny raz została najcenniejszą marką świata. Jest wyceniana na niewyobrażalną kwotę 415 mld dol.
Na pierwszym miejscu utrzymał się niedościgniony Amazon Jeffa Bezosa. Wartość tej firmy wyceniana jest na 415,9 mld dol. Co ciekawe, wzrost w porównaniu do zeszłorocznego wyniku wyniósł aż 32 proc. Pandemia pomogła Amazonowi, który zarabia przede wszystkim na usługach chmurowych i ecommerce.
Łączna wartość grupowanych w rankingu stu marek wzrosła - mimo pandemii - o 5,9 proc. do łącznej sumy 5 bilionów dolarów. Charakter najwyżej wycenianych firm pozostał bez zmian w porównaniu z zeszłym rokiem - to głównie firmy technologiczne.
Najcenniejsze marki świata BrandZ - edycja 2020
1. Amazon - 415,9 mld dol. (wzrost o 32 proc.),2. Apple - 352,2 mld dol. (wzrost o 14 proc.),
3. Microsoft - 326,5 mld dol. (wzrost 30 proc.),
4. Google - 323,6 mld dol. (wzrost o 5 proc.),
5. Visa - 186,8 mld dol. (wzrost o 5 proc.),
6. Alibaba - 152,5 mld dol. (wzrost o 16 proc.),
7. Tencent - 150,9 mld dol. (wzrost o 15 proc.),
8. Facebook - 147,1 mld dol. (spadek o 7 proc.),
9. McDonald's - 129,3 mld dol. (spadek o 1 proc.),
10. Mastercard - 108,1 mld dol. (wzrost o 18 proc.).
Najcenniejsze marki świata w 2020 r. - miejsca od 1 do 50.•Fot. Kantar / BrandZ 2020
Najcenniejsze marki świata - miejsca 51-100.•Fot. Kantar / BrandZ