Teraz wszystko w rękach UOKiK-u. Wiemy co dalej z przejęciem Polska Press przez Orlen

Natalia Gorzelnik
Coraz bliżej planowanego przejęcia grupy medialnej Polska Press przez PKN Orlen. Ostateczną decyzję podejmie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urzędnicy muszą ocenić, czy ta transakcja nie wpłynie negatywnie na rynek medialny. Stacje Orlenu są znaczącymi dystrybutorami prasy w Polsce.
Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek będzie teraz medialnym potentatem? Fot. Dawid Zuchowicz / Agencja Gazeta
Jak podaje Money.pl, do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek PKN Orlen w sprawie przejęcia wydawnictwa Polska Press.

Z informacji opublikowanych we wtorek przez UOKiK wynika, że sam wniosek wpłynął do urzędu już 10 grudnia tego roku. Przypomnijmy - PKN Orlen o złożeniu oferty kupna Polska Press poinformował 7 grudnia.

"Grupa Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press. Dzięki temu będzie miała dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wydawnictwa" – pisał na Twitterze prezes Grupy Orlen Daniel Obajtek.

W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych, w tym wiele znanych tytułów takich jak Dziennik Zachodni, Gazeta Wrocławska, Kurier Poranny czy Głos Wielkopolski. Poza tym około 150 tygodników lokalnych, bezpłatna gazeta naszemiasto.pl oraz magazyny.


Za to wszystko Orlen miał zapłacić ok 130 mln złotych.

Czytaj więcej: To dużo poważniejsze, niż myślicie. Oto co przejmuje Orlen razem z Polską Press [LISTA]

Do czego potrzebne Orlenowi media lokalne? Zdaniem wielu ekspertów, w praktyce to "repolonizacja" lokalnych mediów przeprowadzana tylnymi drzwiami. Potencjalnie może to otworzyć drogę do zrobienia z mediami lokalnymi tego, co zrobiono z TVP, którą rządzi dziś Jacek Kurski.

Czytaj więcej: "Ma służyć ciemnemu ludowi". Zapowiedź Obajtka sugeruje, do czego Orlen może użyć mediów