Akcje rozeszły się jak ciepłe bułeczki. InPost przyśpiesza debiut na giełdzie

Grzegorz Koper
Polski InPost zdobył paczkomatami rodzimy rynek przesyłek. Teraz firma stawia kolejny krok i wchodzi na giełdę w Amsterdamie. Akcje giganta już cieszą się niemałą popularnością.
Paczkomaty InPostu są częstym wyborem odbioru przesyłki. Fot. 123rf / tupungato

InPost na giełdzie

InPost szykuje się do wejścia na giełdę Euronext w Amsterdamie. Money.pl poinformował, że z powodu znaczącego popytu inwestorów spółka wkroczy na giełdę szybciej, niż pierwotnie zakładano.

Operator paczkomatów zadebiutuje na giełdzie już 27 stycznia. Wcześniej mówiło się o 29 stycznia. Skróceniu uległ też czas zapisów w ofercie publicznej na akcje pocztowego giganta. Dotychczas miały trwać do 28, jednak teraz odbywają się do 26 stycznia do godz. 15.

Serwis informuje, że akcje są wyceniane na 14-16 euro za sztukę. W związku z tym rynkowa kapitalizacja InPostu to 32-26 mld zł. To więcej niż obecnie CD PROJEKT (26 mld zł) czy Dino Polska (25,5 mld zł).

Debiut Allegro

InPost nie jest pierwszą uznaną marką, która w ostatnim czasie wkracza na giełdę. W październiku pisaliśmy o długo wyczekiwanym debiucie Allegro. Spółka wzięła wówczas szturmem Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Jej kapitalizacja znacznie przebiła wtedy wartość innych notowanych tam kolosów.


Czytaj także: Szokujący debiut Allegro na giełdzie. Jest warte o wiele więcej niż państwowi giganci

Popularność platform e-commerce, firm kurierskich i spółek obsługujących handel w Internecie nie powinna nikogo dziwić. Coraz więcej Polaków wybiera zakupy w sieci, a pandemia jeszcze bardziej nakręciła ten trend.

W INNPoland opisywaliśmy, że już ok. 80 proc. naszych rodaków zaopatruje się online. 31 proc. osób przyznało się, że wydaje na sprawunki online od 101 do 300 zł miesięcznie. Niewiele mniej, bo 28 proc. badanych, zadeklarowało sumy miesięcznych wydatków w granicach 301-500 zł.

Dokonując wyboru sklepu najczęściej zwracamy uwagę na szybką i przewidywalną dostawę. Ważna jest też cena, opinia o nim i szeroki asortyment towarów.

Czytaj także: Zakupy w internecie, czyli sport narodowy Polaków. Te badanie pokazało ich skalę