Rząd wydał miliony na kampanię Szczepimy Się. Zgadnijcie, które media dostały pieniądze

Mateusz Czerniak
Z danych opublikowanych przez Centrum Informacyjne Rządu wynika, że rządowa kampania informacyjna na temat szczepień kosztowała co najmniej 25 mln zł. A kto na tym zrobił? M.in. media bliskie rządowi.
Akcja #SzczepimySie kosztowała 25 mln zł. Wirtualna Polska / YouTube
Jak pisze portal Press.pl, dotycząca akcji umowa z mediami grupy Fratrii – "Sieci" oraz wPolityce.pl – zawierała kwotę 400 tys. zł (wszystkie kwoty podajemy brutto). Dwukrotnie mniejszą kwotę można było znaleźć na umowie z Wirtualną Polska. Ani złotówki nie zarobiła Agora ("Gazeta Wyborcza") oraz media RAS Polska (Onet i "Fakt"), które na prośbę rządu udostępniły bezpłatny czas reklamowy na kampanię.
Lista umów dotyczących działań reklamowych związanych ze szczepieniami przeciw COVID-19 obejmuje 24 podmioty. Co ciekawe przy jednej z nich nie podano kwoty i dotyczyła ona… TVP. Z ustaleń Press wynika jednak, że telewizja publiczna na akcji zarobiła ok. mln zł.


Umowę na największą kwotę zawarto z wrocławską agencją reklamy internetowej Interprima (4,98 mln zł), później z Grupą RMF (3 mln zł) i grupą Polsat Media (2,57 mln zł).

Rząd uderza w Warszawę

Arbitralność kierowania środków publicznych przez rząd nie dotyczy tylko mediów. Jak pisaliśmy wczoraj w INNPoland, rząd zadecydował, że Warszawa oraz 9 otaczających ją powiatów otrzymają zaledwie 157 mln euro z unijnych dotacji na lata 2021-27.

To oznacza, że aż 7,1 mld zł przesunięto do rezerwy, które mogą być rozdzielane przez rząd bez wskazania celu.