Polskie towarzystwo ubezpieczeniowe Aviva wykupi zagraniczny kapitał. Wiemy, co z klientami

Krzysztof Sobiepan
I stało się. Polskie towarzystwo ubezpieczeniowe Aviva będzie miało nowego, zagranicznego właściciela. Firma ubezpieczeniowa zostanie sprzedana za bajeczne 12,5 mld złotych. W kolejce po polski biznes ustawiali się m.in. Assicurazioni Generali, Aviva, Nationale Nederlanden i PZU. Kto wygrał?
Polska marka zniknie na dobre. Fot. aviva.pl

Niemiecki Allianz przejmuje polskie towarzystwo ubezpieczeniowe Aviva

Przejęcie polskiej ubezpieczalni Aviva za 12,5 mld zł przez niemiecką firmę ubezpieczeniową Allianz to historycznie największa transakcja na polskim rynku ubezpieczeniowym – pisze "Gazeta Wyborcza".

Dziennik dodaje, że towarzystwo ma w polce blisko 30-letnią historię. Po 1989 r., jeszcze jako Commercial Union, spółka została jedną z pierwszych firm ubezpieczeniowych w Polsce. W 2009 r. dokonano zmiany nazwy na obecną "Avivę".

Już wiadomo, że marka po prostu zniknie, a dotychczasowi klienci trafią pod skrzydła niemieckiego towarzystwa Allianz. Pomysł sprzedaży nie jest niczym nowym, bo projekt przygotowywano od dawna. Ostatecznie ubito jednak targu dopiero dziś, po ostrych negocjacjach wartości biznesu.


Biznes Avivy był wyceniany na 1,5 mld euro – wskazywała parę miesięcy temu agencja Bloomberga. Ostateczna cena osiągnęła zaś pułap aż 2,7 mld euro, czyli 12,5 mld złotych.

– Jest to więc największa taka transakcja na polskim rynku ubezpieczeniowym, co potwierdza wysoką ocenę naszych osiągnięć w ciągu minionych lat – mówi Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce.

PZU przejmie polską branże fitness?

W INNPoland.pl pisaliśmy niedawno o ambitnym planie ubezpieczyciela PZU. Instytucja planuje wejść w branżę fitness i rozpocząć rozprowadzanie wśród klientów własnych kart sportowych. Siłownie już teraz podpisują umowy z państwowym gigantem, ale jednocześnie obawiają się, że spółka zacznie zakładać własne kluby fitness i wygryzie ich z rynku.

Firma będzie w ten sposób bezpośrednio konkurować z największa spółką oferującą tego rodzaju karty – Benefit Systems, która operuje kartą Multisport. Jednocześnie warto wspomnieć, że kluczem do sukcesu karty Multisport jest ogromna sieć klubów fitness, którą posiada Benefit – około 37 proc. obiektów sieciowych w Polsce należy do tej grupy.

Dużą część rynku posiada też oferująca popularną kartę sportową OK System firmy Medicover.

Jak stwierdziła właścicielka jednego z podwarszawskich klubów fitness, PZU za jedno wejście klienta płaci o mniej więcej 30 proc. więcej niż Benefit. Jednak z drugiej strony uważa też, że “są obawy, że PZU zechce przejąć z czasem mniejsze kluby albo otworzyć w ich miejsce własne, mając już gotowy produkt”.
Czytaj także: Publiczny gigant wchodzi w branżę fitness. Właściciele siłowni zaczynają się bać

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl