Facebook doda etykiety do stron satyrycznych. ASZdziennik: lepsza byłaby syrena i czerwone światło
Facebook ogłosił, że zaczyna testowanie etykiet pod treściami z poszczególnych fanpage’ów. Etykiety te to: “funkcjonariusz publiczny", “strona fanowska" i… “strona satyryczna". Jak stwierdziła platforma, ma to pozwolić użytkownikom “lepiej zrozumieć skąd pochodzą treści".
A Stany Zjednoczone, w których testowana jest obecnie ta zmiana, są mocną konkurencją dla Polski w tym temacie, a potencjał ten wykorzystują takie portale jak he Onion czy The Borowitz Report.
Ale czy rzeczywiście oznaczenie treści pomoże ludziom oddzielać satyrę od faktów?
– Ludzie nie czytają artykułów, które komentują, więc nie sądzę, żeby zaczęli czytać etykiety, ergo nie zmieni to zbyt wiele i nikt nie zwróci na to najmniejszej uwagi. Może gdyby dali ostre czerwone światło, dźwięk syreny i komunikat UWAGA TREŚCI SATYRYCZNE – komentuje AszDziennik.
"Szlachta nie pracuje" drugim najpopularniejszym zawodem na Facebooku
Ogromny wyciek danych z Facebooka zaniepokoił Polaków. Z upublicznionych danych wynikają jednak też ciekawe, a nawet humorystycznie wnioski. Jak się okazuje, drugim najpopularniejszym zawodem wpisywanym przez naszych rodaków jest "szlachta nie pracuje". Zawodów "szlacheckich" jest sporo więcej.Jeśli dodamy do siebie wszystkie żarciki (Szlachta nie pracuje, Wyższa Szkoła Robienia Hałasu, Wyższa szkoła melanżu, SZLACHTA BALUJE PLEBS HARUJE), to mamy imponującą liczbę 18,8 tys. "szlachciców", których praca się nie ima.