Awaria paczkomatów w całej Polsce. InPost tłumaczy, co się dzieje

Konrad Siwik
We wtorkowy wieczór wiele osób, które chciało odebrać lub nadać paczkę przy pomocy paczkomatu miało z tym problem. I mimo że InPost twierdzi, że sytuacja została opanowana, dziś nadal pojawiają się kłopoty. A winą został obarczony T-Mobile.
Awaria paczkomatów InPost w całej Polsce. fot. Agencja Gazeta

Awaria Paczomatów

– Z uwagi na awarię w usługach T-mobile, nastąpiła przerwa w funkcjonowaniu części usług InPost. Będziemy informować na bieżąco – napisał InPost w swoich mediach społecznościowych. Sytuacja dotyczyła paczkomatów w wielu miastach Polski. Klienci nie mogli wysyłać ani odbierać paczek. Wydawało się, że sytuacja jest już opanowana, o czym również poinformował operator przesyłek. Jak się jednak okazuje, użytkownicy paczkomatów wciąż mają problemy z ich obsługą. W środę o godz. 10 InPost ponownie przyznał, że awaria dotyczy infrastruktury T-Mobile.
– Szanowni Klienci, we wtorek po godzinie 16 zostaliśmy poinformowani, że w krakowskim Data Center firmy T-Mobile nastąpiła awaria. Awaria w infrastrukturze T-Mobile spowodowała wstrzymanie działania naszej strony internetowej oraz aplikacji mobilnej –czytamy w komunikacie opublikowanym na Facebooku. InPost dodał, że – Do godziny 19.00 T-Mobile raportował, że awaria została usunięta, jednak w środę od rana nadal notujemy opóźnienia związane z usuwaniem skutków awarii, dotyczy to zwłaszcza wysyłki kodów odbioru poprzez sms.


Mimo sporadycznych awarii wydaje się, że nic nie może stanąć na drodze ekspansji paczkomatów InPost w Polsce. Okazuje się, że firma rozważa również stawianie paczkomatów na terenach parafii – i oferuje proboszczom specjalne warunki.

Kto wie? Może błogosławieństwo paczkomatów ze strony proboszczów mogłoby sprawić, że podobne sytuacje z niedziałającymi urządzeniami nie będą się powtarzać.