Nowinki w branży nieruchomości. Jeśli je śledzisz, ten magazyn to dla ciebie obowiązkowa lektura
Interesujesz się branżą nieruchomości? A zarazem śledzisz wszelkie nowinki technologiczne? Jeśli tak, to masz przed sobą perspektywę bardzo ciekawej lektury. W salonach Empik, a także w sieci zadebiutował "Lighthouse", nowy kwartalnik dla branży nieruchomości. Tematem przewodnim pierwszego numeru są właśnie nowoczesne technologie, które rewolucjonizują rynek nieruchomości.
– Branża nieruchomości przechodzi obecnie transformację. Wynika ona nie tylko z nowych potrzeb klientów, na które niewątpliwy wpływ ma nieustępująca pandemia, lecz także ze zwiększonej podaży nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji czy internetu rzeczy. Szczególnie ta pierwsza bardzo istotnie wpłynie na strategie biznesowe na rynku nieruchomości – zapowiada we wstępniaku Aleksandra Przegalińska, filozof i futurolog, która została patronką pierwszego wydania "Lighthouse".
"Lighthouse" to nowy kwartalnik dla branży nieruchomości, którego wydawcą jest serwis Otodom•Materiały prasowe / Otodom
Kolejnym przykładem udanego wykorzystania AI w branży nieruchomości są chatboty, programy komputerowe, które wspomagają codzienną pracę agentów, przeprowadzając automatycznie wstępne rozmowy z potencjalnymi klientami. A ci darzą je niemałą sympatią! Jak wynika z badania "Chatbot Market" 69 proc. konsumentów woli korzystać z chatbotów ze względu na szybszą komunikację z marką.
– W branży nieruchomości wzrost popularności rozwiązań z zakresu AI na pewno jest uzależniony od możliwości przekwalifikowania w tym sektorze oraz budowania kompetencji pozwalających posługiwać się modelami uczenia maszynowego. Niewątpliwie elementem sprzyjającym jest stopniowe upraszczanie interfejsów do korzystania ze sztucznej inteligencji, a nawet fakt, że część zadań predykcyjnych już niebawem będzie można wykonać zupełnie bez kodowania – prognozuje Aleksandra Przegalińska, specjalistka AI.
Materiały prasowe / Otodom
– By przekonać się o wrażeniach z odbycia wirtualnego spaceru, polecam zrobić proste ćwiczenie: odbyć pięć spacerów 3D, po czym zapoznać się z kolejnymi pięcioma ofertami bez spacerów. Różnicę na pewno da się odczuć – zwraca uwagę Jakub Kląskała, Head of Secondary Market w Otodom, który na łamach magazynu "Lighthouse" przedstawia zalety i wady VR oraz prognozy dla tej technologii w świecie nieruchomości.
Materiały prasowe / Otodom
Celem rozwiązań z obszaru smart home jest sprawienie, by życie w konkretnym domu czy mieszkaniu stało się wygodniejsze i bezpieczniejsze. Jednym ruchem palca właściciel lokum wyposażonego w inteligentne technologie może bowiem np. zamknąć drzwi na klucz, opuścić rolety, zgasić światła w dowolnym pomieszczeniu, włączyć telewizor lub uruchomić ekspres do kawy, całkowicie zdalnie.
Materiały prasowe / Otodom
Numer Lighthouse 1/2021 można nabyć w salonach sieci Empik w cenie 16 zł. Wydawca zdecydował się też udostępnić premierowe wydanie magazynu rynku nieruchomości Otodom bezpłatnie w internecie. W wersji elektronicznej (format pdf) pierwszy numer kwartalnika dostępny jest do pobrania na jego oficjalnej stronie.
Artykuł powstał we współpracy z Otodom