Konin będzie miał autobus miejski napędzany ogniwem wodorowym. To pierwszy taki pojazd w Polsce

Aleksandra Jaworska
Solaris Urbino 12 hydrogen to zeroemisyjny autobus miejski napędzany ogniwem wodorowym. Choć pierwsze wodorowe autobusy Solaris budował już w 2014 r., to dopiero teraz doczekaliśmy się pierwszego kontraktu zawartego z rodzimym przewoźnikiem.
Premiera pojazdu Solaris Urbino 12 hydrogen odbyła się na Globalnym Szczycie Transportu Publicznego UITP w Sztokholmie w dniach 9-12 czerwca 2019 r. Fot. Solaris Bus

Solaris Urbino 12 hydrogen

Ten zaawansowany technologicznie pojazd oferuje zasięg nawet 350 kilometrów przy zachowaniu wszystkich zalet napędu elektrycznego. Charakteryzuje się niezwykle niskim poziomem hałasu oraz brakiem wibracji, zaś jedynym produktem reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie wodorowym jest woda.
MZK Konin jako pierwsze przedsiębiorstwo w Polsce wprowadzi do swojej floty elektryczny autobus z wodorowym ogniwem paliwowym. Przewoźnik będzie już od 2022 r. dzierżawić pojazd przez cztery lata. Wcześniej, bo jeszcze w tym roku, w Koninie powstanie pierwsza ogólnodostępna stacja tankowania wodoru.

Smart City tuż pod Warszawą

O rozwiązaniach przyszłości myślą i inni. Nowoczesna technologia, innowacyjne rozwiązania i ekologiczna przestrzeń – nie, nie chodzi o marvelowską Wakandę. Mowa o Serocku, czyli oddalonej o ok. 40 km od Warszawy mieścinie, która za sprawą współpracy z firmą Huawei przemieni się w Smart City.
Chińskie przedsiębiorstwo pomogło już stworzyć inteligentne miasta w ponad 100 krajach - teraz przyszedł czas na miejscowość położoną nad Jeziorem Zegrzyńskim. Idea Smart City w przypadku Serocka skupia się na efektywnym i oszczędnym wykorzystaniu zasobów i najnowszych technologii z korzyścią dla mieszkańców i otaczającej miasto przyrody.
Czytaj także: Polak rozświetli ulice Dubaju. Jego rowerowy projekt to perła designu i ekologii