"Można było zrobić amerykańską karierę". Zofia Sanejko o pracy w reklamie lat 90. [Reklamiara #3]

Redakcja INNPoland
W swojej karierze Zofia Sanejko negocjowała kontrakty reklamowe w imieniu największych marek: L’Oreal, Coca-Cola, GM, Polkomtel, Allegro czy PKO BP. Swoją karierę zaczęła na samym początku lat 90., kiedy polski rynek reklamy dopiero się kształtował – a w najnowszym odcinku podcastu "Reklamiara" wspomina te magiczne czasy.
Fot. naTemat
– Jeśli bardzo chciało się pracować, kiedy miało się podstawy znajomości języka obcego, otwarty umysł, to można było robić taką "amerykańską karierę" – bardzo szybko tyle mieć kompetencji, ile się dla siebie "zagarnęło" – opowiada Zofia Sanejko

Sanejko pełniła funkcję Chief Commercial Officer Grupy IPG Mediabrands Polska do 2020 r. Pracowała w Teatrze Komedia jako sekretarz literacki oraz w zespole emisyjnym Polskiego Radia. Od 1993 roku życie zawodowe związała z grupą IPG – najpierw na stanowisku Dyrektora Buyingu agencji reklamowej McCann Erickson a po utworzeniu w 1999 roku Domu Mediowego Universal McCann na stanowisku członka zarządu spółki, a następnie wiceprezesa spółki.


Współtworzyła również pierwszą na polskim rynku grupę negocjacyjną Magna Global Polska i od samego początku jej funkcjonowania uczestniczyła w zarządzaniu tą spółką. Członek Komitetu Organizacyjnego pierwszego Innovation AD (dawniej Media Trendy) w 2015 roku. Od kilku lat współpracuje jako Konsultant ze Szkołą Negocjacji House of Skills.

Od początku istnienia Komisji Etyki Reklamy zasiada w składzie arbitrów reprezentując kurię promujących. Uczestniczyła w pracach dialogu branżowego oraz znalazła się na liście ekspertów, którzy pracowali nad stworzeniem Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej.

W najnowszym odcinku "Reklamiary" Zofia Sanejko wspomina także, jak ona sama zaczynała swoją przygodę w branży reklamowej.

– Najpierw pracowałam w studiu filmowym ITI oraz w takiej maleńkiej agencji reklamowej, która powstała wówczas przy ITI, żeby obsługiwać spółki z holdingu. Bardzo zabawne było to, jak pierwszy raz poproszono mnie, żebym przygotowała plan mediowy. Mój poprzednik otworzył gazetę z programem telewizyjnym i powiedział "no zobacz, masz tutaj taki dezordorant dla dziewcząt, więc szukasz, gdzie jest program dla młodych dziewcząt i tam kupujesz reklamy – opowiada w rozmowie z Martą Macke.

Zapraszamy do obejrzenia całego podcastu!

OGLĄDAJ

POSŁUCHAJ



Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl