Inne sklepy też reagują na bój Biedronki z Lidlem.
Inne sklepy też reagują na bój Biedronki z Lidlem. Fot. Piotr Kamionka/Reporter/East News
Reklama.

Starcie Biedronki z Lidlem budzi różne emocje. Od śmiechu z absurdów, po frustrację, gdy sklepy zaczynają być nieco natarczywe i wchodzić w naszą prywatną strefę, aby przekazać, jakie to fajne mają promocje. Agresywna kampania trwa, co widać było np. po niedawnej reklamie Biedronki z błękitno-żółtą krową. 

Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.

Dlaczego Biedronka walczy z Lidlem?

Wedle słów Luisa Araújo, zaczęło się od agresywnej kampanii niemieckiej sieci

"Trzeba pamiętać, że Lidl to niemiecka firma, której strategię określa niemiecka centrala. W niemieckiej centrali, jak wiadomo, doszło do wielu zmian, a to zaowocowało nie tylko w Polsce, lecz również na innych rynkach bardziej agresywnym pozycjonowaniem cenowym. (...) My zrobimy wszystko, aby tej rywalizacji nie przegrać" – powiedział w rozmowie z "Pulsem Biznesu".

Celem tej rywalizacji nie jest jednak posłanie rywala do sądu. Wedle słów prezesa sieci, nie chcą wdawać się w sądowe przepychanki.

"Co do zasady wierzę, że konkurencja jest zdrowa, a dzięki niej wszyscy rynkowi gracze pokazują, co mają najlepszego. My konsekwentnie od lat zwiększamy udział rynkowy – do poziomu niemal 30 proc. obecnie – niezależnie od zachowania konkurentów" – dodał prezes Biedronki.

Sieć ma dalej trzymać się polityki niskich cen (chociaż wcale nie jest najtańsza na rynku). Prezes podkreślił, że pomimo presji cenowej i erozji marży, Biedronka kontynuuje rozwój swojej sieci, zarówno w Polsce, jak i za granicą.

"Jeśli głębiej przeanalizujemy nasze wyniki, zobaczymy też wzrost wolumenu i bardzo solidne generowanie gotówki, a przede wszystkim ciągle zwiększający się udział rynkowy – Biedronka ma największy wzrost, licząc od początku tego roku. Poziom marży EBITDA jest ceną, którą płacimy jako rynkowy lider za obronę i umocnienie naszej pozycji" – przekonuje Araújo na łamach "Pulsu Biznesu".

Prezes odniósł się też do potencjalnych zmian w polskich przepisach, szczególnie w sprawie zmian w regulacji zakazu handlu w niedzielę. Dla niego najgorszym scenariuszem byłoby częściowe zniesienie zakazu. Podziela te obawy z innymi przedsiębiorcami, argumentującymi, że wprowadzi to chaos w grafik prowadzenia biznesu.

Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl

Biedronka a sprawy sądowe

Warto jednak przypomnieć, że to Biedronka otrzymała zakaz rozwieszania pewnych treści na billboardach. I mimo deklaracji prezesa, nie boi się agresywnie walczyć tam, gdzie inni się uśmiechną i pójdą dalej.

Mowa o popularnym cyklu memów "szczere reklamy", za które autor, Jakub Biel od "sklepu z owadem" dostał oficjalne wezwanie. Dość powiedzieć, że sam zainteresowany stał się szybko fanem konkurencji. O sprawie przeczytacie więcej na INNPoland.

Czytaj także: